Aplicația MyAccount
Ai toate serviciile într-un singur loc!
Conceptul “Compliance” are în vedere conformarea fiecărui angajat/partener la un set de reguli interne, un comportament corect și etic, bazat pe integritate și pe o comunicare onestă și credibilă, atât în relațiile cu partenerii externi, cât și cu cei interni. Pachetul de reguli de Conformitate definește cu claritate ceea ce reprezintă conduita profesională așteptată de organizație din partea fiecărui angajat/partener, conduită ce exclude situațiile intolerabile și ilegale, precum corupția, mita sau frauda.
Asigurarea unui comportament corespunzător regulilor etice și legale este o prioritate pentru Consiliul de Administrație al Companiei.
În acest sens, management Grupului Telekom Romania a pus bazele unui Sistem de Conformitate (Sistem de Management al Conformității sau SMC) al cărui scop principal este de a sprijini și întări principiile fundamentale ale transparenței, justiției, profesionalismului, integrității și respectării legislației în vigoare, Codului de Conduită și Politicilor, regulilor și procedurilor interne de către toți angajații (personal și management) pentru evitarea riscurilor și a altor consecințe legale și reputaționale pentru companie și personalul său.
Beneficiile implementării Sistemului de Management al Conformității sunt ale tuturor, atât ale companiei în sine, dar și ale angajaților, clienților, furnizorilor și acționarilor.
Succesul Sistemului de Management al Conformității se bazează pe angajamentul și sprijinul fiecărui angajat din toate nivelurile din ierarhia companiei.
Prevenirea conduitei necorespunzătoare în paralel cu respectarea politicilor impuse prin SMC. În acest mod, compania și angajații săi vor fi protejați împotriva oricăror consecințe legale cauzate de o conduită necorespunzătoare, reducându-se, totodată, și riscul care ar putea afecta reputația companiei.
Prevenirea se realizează, în principal, prin:
Detectarea încălcării principiilor privind conformitatea și soluționarea acestor aspecte. Pentru a asigura posibilitatea denunțării încălcării Politicilor, regulamentelor și a legislației în vigoare, compania a stabilit o Politică de raportare a neregulilor, precum și canale de comunicare corespunzătoare.
Această politică este menită să acorde sprijin persoanelor (angajați permanenți sau part-time, contractori, furnizori, clienți și alți membri ai publicului) care consideră că au descoperit cazuri de fraudă sau acte de corupție precum și încălcări grave ale procedurilor companiei. Aceștia pot transmite sesizări în acest sens, utilizând canalele de comunicare dedicate.
Departamentul responsabil de elaborarea și implementarea SMC raportează direct Consiliului de Administrație al Companiei.
Sistemul de Management al Conformității al Telekom a fost revizuit de auditori externi independenți care au confirmat eficiența procedurilor de asigurare a conformității în cadrul companiei.
Telekom a obținut următoarele certificări: ISO 37001 : 2016| Anti-bribery Management Systems și ISO 19600 : 2014| Compliance Management Systems. Astfel, certificările noastre reprezintă un avantaj clar față de competitori, Sistemul de Conformitate implementat în Telekom respectând cele mai înalte standarde stabilite la nivel internațional.
Codul de Conduită (English version Code of Conduct)
Codul Drepturilor Omului și al Principiilor Sociale (English version Code of Human Rights)
Politica cu privire la evitarea corupției și a altor conflicte de interese: această politică definește conceptul de Conflict de Interese în cadrul companiei și stabilește regulile și acțiunile menite să diminueze acest fenomen și să combată corupția. (English version Policy on Avoiding Corruption and Other Conflicts of Interest )
Politica antifraudă (English version Anti Fraud Policy)
Politica privind acceptarea și acordarea de beneficii: această politică prezintă o descriere a regulilor și regulamentelor de conduită cu privire la acceptarea și oferirea de cadouri, recompense și orice alte beneficii pe durata desfășurării activităților comerciale. (English version Policy on Accepting and Granting Benefits)
Donații (English version Donations Policy)
Sponsorizări (English version Sponsorships Policy)
Codul de conduită al furnizorilor: abordează problematica forței de muncă, a sănătății și siguranței, a mediului și eticii profesionale în relațiile cu partenerii de afaceri. (English version Supplier Code of Conduct)
Politica privind prevenirea și combaterea violenței și hărțuirii la locul de muncă (English version Policy on the Prevention and Combating Violence and Harrasment in the Workplace)