E timpul să-l faci acum! Este simplu și rapid.
Gestionează serviciile tale Telekom Mobile, simplu și rapid, direct din contul tău MyAccount accesibil atât de pe desktop, cât și de pe mobil.
Nu ai cont MyAccount? Nu e panică, creează-l acum
Utilizator
pagini web
Utilizator servicii
persoane fizice
Utilizator servicii
persoane juridice
În această secțiune veți regăsi informații cu privire la modul în care prelucrăm datele dvs. cu caracter personal atunci când utilizați site-ul https://mobile.telekom.ro.
Astfel, dorim să vă detaliem informații precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveți dumneavoastră în legătură cu aceste date sau către cine le-am putea divulga.
Telekom Romania Mobile Communications S.A. are sediul în București, B-dul Expoziţiei nr. 1C, Clădirea B1, Etajele 1, 2 şi 3, sector 1, cod poştal 012101, România, nr. de ordine în Registrul Comerțului J40/433/1999, CUI 11952970, denumită în continuare “TKRM”
Pentru că ne dorim să aflăm opiniile dumneavoastră și să vă furnizăm orice informații de care ați putea avea nevoie în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal, vă încurajăm să contactați Responsabilul cu Protecția Datelor desemnat pentru TKRM la adresa de e-mail dpo_TKRM@telekom.ro, prin poștă la adresa sediului prezentată mai sus sau prin completarea formularului de pe site: mobile.telekom.ro/formular-protectia-datelor/.
În general, colectăm datele dvs cu caracter personal direct de la dumneavoastră. Astfel, putem prelucra următoarele categorii de date:
■ Date de contact - precum adresa de e-mail, număr de telefon fix/ mobil/ fax, etc.
■ Date de identificare - precum numele și prenumele, adresa
Când plasați o comandă pe site-ul nostru pentru a solicita serviciile TKRM, vă vom prelucra datele cu caracter personal conform Notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal din secțiunea Utilizator servicii persoane fizice sau conform Notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal din secțiunea Utilizator servicii persoane juridice, după caz.
De asemenea, putem să colectăm și să prelucrăm ulterior anumite informații cu privire la comportamentul dvs. în timpul vizitării site-ului nostru web, pentru a vă personaliza experiența online și a vă pune la dispoziție oferte adaptate profilului dvs. Totodată, pe site-ul nostru web putem stoca și colecta informații în cookie-uri și tehnologii similare. Informații suplimentare regăsiți în Politica de cookie-uri disponibila aici.
Totodată, nu dorim să colectăm sau să prelucrăm date ale minorilor care nu au împlinit vârsta de 16 ani.
Vom prelucra datele dvs. cu caracter personal în următoarele scopuri:
■ Pentru gestionarea solicitărilor, reclamațiilor, sugestiilor dvs., când ne vom întemeia pe interesul legitim al TKRM de a îmbunătăți modul în care ne desfășurăm activitatea și de a documenta interacțiunile noastre cu dumneavoastră.
■ Pentru transmiterea de newslettere prin intermediul e-mailului, când ne vom întemeia pe consimțământul dumneavoastră.
■ Consimțământul acordat poate fi retras oricând prin accesarea linkului de dezabonare afișat în cadrul mesajelor pe care le primiți de la noi
■ Pentru contactarea dvs. atunci când sunteți interesat de produsele și serviciile noastre și ne furnizați pe website numărul dvs. de telefon, cand ne vom întemeia pe necesitatea efectuarii demersurilor înainte de încheierea unui contract.
■ Pentru îmbunătățirea serviciilor noastre și asigurarea unei bune funcționări a website-ului nostru, intrucat ne dorim în permanență să vă oferim cea mai bună experiență de navigare și cand ne vom întemeia aceste activități de prelucrare pe interesul nostru legitim de a măsura performanța și funcționalitatea site-ului nostru și de a le îmbunătăți prin raportare la experiențele avute de dumneavoastră.
■ În cazul unor litigii sau investigații în care putem fi implicați, vom prelucra date cu caracter personal cu scopul de a ne apăra drepturile; prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop se bazează pe obligațiile legale impuse de lege și pe interesul nostru legitim de a soluționa litigiile sau investigațiile în care suntem implicați.
Politica noastră este de a nu păstra date cu caracter personal mai mult decât este necesar pentru îndeplinirea scopurilor urmărite. Astfel:
■ Dacă ne contactați cu o solicitare sau reclamație, datele dumneavoastră vor fi păstrate pentru o perioadă de 3 ani de la data ultimei interacțiuni cu noi
■ În cazul în care v-ați dat consimțământul pentru a primi newsletterul nostru, vom utiliza datele în acest scop până la retragerea consimțământului dumneavoastră. Ulterior retragerii consimțământului, datele vor fi păstrate pentru o perioadă de 1 an.
■ Dacă ne furnizați numărul dumneavoastră de telefon pentru a fi contactat în legătură cu produsele sau serviciile noastre, datele dumneavoastră vor fi păstrate pentru o perioadă de 3 ani de la data furnizării acestora.
■ Pentru o perioadă suplimentară dacă există un interes legitim avut în vedere cu scopul de a ne proteja drepturile și interesele în cadrul unor litigii, investigații sau reclamații.
Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate către alte persoane decât în măsura în care acest lucru este necesar pentru îndeplinirea scopurilor precizate mai sus și în condiții de confidențialitate și acces limitat.
Astfel, datele dvs pot fi transferate către:
• Societăți din Grupul Deutsche Telekom (de exemplu în scop de audit)
• Furnizori externi de servicii, precum furnizori de servicii IT
• Subcontractori ai TKRM
• Furnizori de servicii call-center și asistență clienți
• Parteneri TKRM din alte industrii cu care colaborăm pentru transmiterea de comunicări comerciale
• Agenții de publicitate (de exemplu pentru organizarea campaniilor marketing)
• Societăți de sondare și cercetare de piață
• Parteneri/agenți/francizați TKRM care comercializează produse și servicii în numele TKRM
• Consultanți externi, precum avocați, auditori, experți, etc.
De fiecare dată când va fi cazul unui astfel de transfer, TKRM va furniza doar acele date necesare pentru îndeplinirea scopului și se va asigura să reglementeze contractual obligațiile privind protecția datelor în sarcina destinatarilor care primesc datele dumneavoastră.
Ca regulă generală, nu transmitem datele în afara Uniunii Europene (UE) si Spațiului Economic European (SEE).
În măsura în care, în cazuri excepționale, datele sunt transferate și în țări din afara UE sau SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:
• Deciziile Comisiei Europene care atribuie țărilor din afara UE sau SEE un caracter adecvat al nivelului de protecție a datelor cu caracter personal
• Clauze contractuale standard, emise de către Comisia Europeană, pe care le utilizăm în contractele cu furnizorii de servicii pentru a ne asigura că transferul datelor cu caracter personal în afara Spatiului Economic European se desfășoară în conformitate cu legislația aplicabilă
• Regulile corporatiste obligatorii ale Grupului Deutsche Telekom, în cazul schimbului de informații cu alte entitați din Grupul Deutsche Telekom situate în afara UE sau SEE
• Garanții suplimentare stabilite printr-o reglementare contractuală exigentă și prin impunerea unor măsuri suplimentare de securitate în prelucrarea datelor pentru a determina un nivel adecvat de protecție și în cazul în care legislația unor țări nu s-ar ridica la standardul UE.
Alături de promisiunea făcută pentru protecția datelor dumneavoastră, vrem să vă precizăm că dumneavoastră beneficiați și de anumite drepturi pe care le puteți exercita prin contactarea Responsabilului cu Protecția Datelor la adresa de e-mail: dpo_TKRM@telekom.ro prin posta la adresele sediilor Telekom Romania sau prin completarea formularului de pe site: mobile.telekom.ro/formular-protectia-datelor. De asemenea, aveți posibilitatea de a formula o solicitare scrisă în magazinele desemnate TKRM (lista actualizată a magazinelor desemnate Telekom Romania poate fi găsită la mobile.telekom.ro/magazine/ sau o solicitare verbală înregistrată în call center apelând 021.404.1234, 1234 sau 0766.12.1234 (apel gratuit din rețeaua TKRM, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul).
Conform acestui drept, ne puteți cere: (i) să vă confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; (ii) să vă oferim informații despre datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți în legătură cu acestea, cum puteți să faceți o plângere, de unde am obținut datele dumneavoastră; și (iii) să vă punem la dispoziție o copie a acestor date.
Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dumneavoastră cu caracter personal inexacte sau incomplete.
Ne puteți adresa o solicitare pentru a șterge datele dumneavoastră cu caracter personal. Respectând pe deplin dreptul dumneavoastră la viață privată și prevederile legale în materie, în unele situații este posibil să nu putem da curs unei solicitări de ștergere întrucât ne este necesar să prelucrăm acele date cu caracter personal în continuare.
În esență acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitați să oprim prelucrările și să stocăm informații despre aceste prelucrări pentru o anumită perioadă de timp.
Acolo unde am specificat că prelucrăm datele dumneavoastră pe baza unui interes legitim, dumneavoastră aveți dreptul să vă exprimați opoziția la aceste prelucrări. TKRM va dispune încetarea operațiunilor de prelucrare, cu excepția cazului în care interesul nostru prevalează.
Ne puteți ruga să mutăm sau să transferăm datele dumneavoastră cu caracter personal pe care ni le-ați oferit anterior. În urma solicitării dumneavoastră, vă vom trimite datele în format electronic sau, dacă aveți o solicitare specifică, vom face tot posibilul să îi dăm curs conform solicitării dumneavoastră.
TKRM va depune toate eforturile și încurajează dialogul în vederea rezolvării solicitărilor dumneavoastră. Cu toate acestea, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro).
In primul rand dorim sa aducem transparenta asupra activitatii noastre si modalitatii in care prelucram datele dumneavoastra. Astfel, dorim sa va detaliem informatii precum ce date cu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveti dumneavoastra in legatura cu aceste date sau catre cine le-am putea divulga.
Ca furnizor de servicii de comunicatii electronice, cea mai mare parte din activitatea noastra de la incheierea contractului, conectarea apelurilor, furnizarea serviciilor de date, la promovarea serviciilor noastre, etc. - implica utilizarea datelor cu caracter personal.
Din acest motiv, dorim sa aveti incredere ca datele dumneavoastra cu caracter personal vor fi prelucrate in siguranta si doar atunci cand avem un temei legal, respectand intrutotul viata dumneavoastra privata si optiunile exprimate in relatia cu TKRM
Informatiile prezentate in cadrul acestei note sunt aplicabile persoanelor care solicita un serviciu si care au incheiat un contract cu TKRM in scop personal, respectiv in afara activitatilor profesionale. De asemenea, aceasta nota de informare se adreseaza si persoanelor fizice care utilizeaza sau beneficiaza de serviciile TKRM dar care nu sunt in mod direct clienti ai TKRM, de exemplu atunci cand sunt utilizate mai multe numere de telefon in familie.
Suntem constienti ca succesul nostru este dependent de administrarea corecta si in siguranta a datelor cu caracter personal. De aceea, TKRM depune eforturi constante pentru a mentine un mediu in care datele dumneavoastra cu caracter personal sunt prelucrate in conditii de siguranta si echitate. Mai mult, in plus fata de obligatiile legale incidente pentru protectia datelor, TKRM a aderat la Regulile Corporatiste Obligatorii ale Grupului Deutsche Telekom, reprezentand angajamentul nostru suplimentar pentru grija pe care o purtam protectiei datelor si vietii private a clientilor si TKRM.
Telekom Romania Mobile Communications S.A., cu sediul în București, B-dul Expoziţiei nr. 1C, Clădirea B1, Etajele 1, 2 şi 3, sector 1, cod poştal 012101, România, cod postal 060044, nr. de ordine in Registrul Comertului J40/433/1999, CUI 11952970
La nivelul TKRM a fost desemnat un Responsabil cu Protectia Datelor ce poate fi contactat dupa cum urmeaza:
In functie de serviciile si produsele contractate sau de interactiunile pe care le aveti cu TKRM, se pot prelucra urmatoarele categorii de date cu caracter personal:
Direct de la dumneavoastra: in general, colectam datele cu caracter personal de la dumneavoastra atunci cand interactionam in magazin, intr-un proces de vanzare la domiciliu, pe website, la telefon, in MyAccount sau prin corespondenta. Astfel, aveti controlul asupra informatiilor pe care ni le oferiti.
In plus, pe parcursul relatiei contractuale se vor prelucra Metadatele comunicatiilor electronice a caror confidentialitate o garantam prin masuri tehnice si organizatorice stricte. Este de precizat ca TKRM nu va avea acces la continutul comunicatiilor electronice si va respecta intru totul secretul comunicatiilor dumneavoastra.
Din surse externe: TKRM poate colecta informatii de la (i) banci, procesatori de plati, posta sau furnizori de servicii de plata (roboti self-service), atunci cand nu faceti plata direct catre noi in magazin sau prin MyAccount; (ii) furnizorul de servicii de comunicatii electronice de la care va portati in reteaua TKRM; (iii) din surse publice precum website-uri, forum-uri sau retele de socializare, mass-media online sau traditionala, atunci cand de exemplu identificam reclamatii sau nemultumiri in legatura cu produsele sau serviciile TKRM sau (iv) ceilalti furnizori de servicii de comunicatii electronice (participanti la baza de date Preventel) despre eventuale fraude sau debite restante.
1
Preventel este o bază de date dezvoltată de către operatorii de telefonie, respectiv Orange, Vodafone și Telekom Romania. Prin intermediul acestei baze de date, operatorii transferă informații referitoare la comportamentul clienților care nu își îndeplinesc obligațiile de plată ale serviciilor oferite de aceștia sau care comit acte de fraudă. Datele transferate de operatori sunt folosite in analiza cererilor de activare a potențialilor clienti. Un client care comite o fraudă este un client care utilizează rețeaua si serviciile unui operator cu rea intenție, în general pentru a-și produce beneficii dar fără a avea intenția de a plăti serviciile folosite. Sistemul Preventel se bazează pe un model algoritmic pentru determinarea probabilității ca o persoană să nu își îndeplinească angajamentele contractuale care îi revin. Punctajul Preventel este calculat folosind exclusiv datele raportate de toți participanții din cadrul sistemului Preventel, ceea ce permite încadrarea fiecărei persoane într-o anumită clasă de risc, respectiv: Scăzut/ Mediu/ Ridicat/ Fraudă.
In relatia pe care o aveti cu TKRM, operatiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se pot imparti in patru etape: i) incheierea contractului, (ii) executarea contractului, (iii) prelucrari post-contractuale si (iv) prelucrari pentru scopuri conexe.
Refuzul dumneavoastra de a vi se prelucra datele conform celor prezentate mai jos poate duce la imposibilitatea TKRM de a oferta si furniza serviciile sau produsele pe care le comercializeaza. Prelucrarile bazate pe indeplinirea obligatiilor legale sau pe necesitatea incheierii si executarii contractului sunt obligatorii si nu putem face exceptii. De asemenea, prelucrarile intemeiate pe interesul legitim sunt justificate prin motivele legitime si imperioase ce stau la baza acestora.
(i) Verificarea identitatii dumneavoastra
Primul lucru pe care il facem inainte de a incheia un contract este sa verificam identitatea dumneavoastra. Codul numeric personal (CNP) este necesar pentru a ne asigura de identitatea dumneavoastra si va servi drept identificator unic al fiecarei persoane pe toata durata relatiei contractuale cu TKRM. Refuzul de a se prelucra codul numeric personal duce la imposibilitatea incheierii unui contract pentru serviciile puse la dispozitie de TKRM intrucat lipsa acestei informatii creste exponential riscul sa nu putem realiza identificarea corecta a clientilor TKRM. De asemenea, la contractare este necesar ca un act de identitate sa fie facut disponibil pentru vizualizare si o copie a acestuia va fi solicitata cu scopul de a se documenta interactiunea dumneavoastra cu TKRM.
In cazul in care contractul se incheie prin reprezentare (de ex. cu procura), vom prelucra datele de identificare si datele de contact ale reprezentantului.
Aceasta etapa este foarte importanta si este reciproc benefica, bazandu-se pe interesul legitim de a impiedica furturile de identitate la care ati putea fi supus si pentru a preveni prejudiciile generate de astfel de fraude pentru TKRM. In masura in care va opuneti acestei prelucrari, TKRM isi rezerva dreptul de a nu incheia contractul cu dumneavoastra intrucat aceste operatiuni sunt realizate cu scopul de a evita fraudele si prejudiciile aferente
(ii) Verificari premergatoare contractarii serviciilor
Verificarile premergatoare contractarii serviciilor au ca scop cunoasterea clientelei si reducerea garantiei standard platibile la incheierea unui contract si implica (a) crearea unui profil de risc si (b) luarea unei decizii automatizate bazate pe acest profil in vederea determinarii nivelului de garantie.
Astfel, inainte de a incheia un contract cu dumneavoastra, TKRM va realiza o analiza de risc bazata pe probabilitatea de indeplinire a obligatiilor contractuale, respectiv va crea un profil de risc. Aceasta analiza implica evaluarea informatiilor furnizate de dumneavoastra sau pe care le detinem din relatiile contractuale anterioare cu dumneavoastra, a informatiilor pe care le putem deduce despre dumneavoastra si a informatiilor pe care le putem colecta din alte surse. Astfel, in masura in care detinem aceste informatii, pentru aceasta verificare putem folosi informatii precum: (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date demografice (precum adresa de domiciliu, adresa de instalare a serviciului, varsta, etc.); (c) date privind dispozitivul dumneavoastra (cookies); (d) date de consum; (e) date cu privire la comportamentul dumneavoastra de client al TKRM (e.g. serviciile anterior contractate, valoarea acestora sau istoricul si comportamentul platilor); sau (f) date din baza de date Preventel.
Pe baza acestor informatii aplicam un algoritm care analizeaza factorii pozitivi cu capacitatea de a creste increderea ca va veti indeplini obligatiile contractuale, de ex. plata la timp a facturilor anterioare, absenta din Preventel, faptul ca varsta mai mare presupune un grad mai mare de conformare, etc. Rezultatul acestei evaluari presupune atribuirea unui grad de risc, de la scazut la ridicat, menit sa calibreze potentialul dumneavoastra financiar cu ofertele si vanzarea cu plata in rate sau subventionata a produselor puse la dispozitie de TKRM.
Crearea profilului de risc se bazeaza pe interesul legitim de a anticipa eventuale prejudicii care pot rezulta din frauda sau neindeplinirea obligatiilor contractuale de catre client.
Pentru achizitionarea serviciilor post-platite sau a produselor subventionate sau cu plata in rate, pe baza consimtamantului dumneavoastra, TKRM va determina printr-o decizie automatizata nivelul garantiei ce trebuie platita la incheierea contractului sau al limitei de credit acordate pentru rate prin raportare la gradul de risc calculat conform mecanismului de mai sus. De exemplu, un astfel de mecanism poate fi benefic pentru clientii care si-au indeplinit obligatiile de plata la timp si/ sau nu apar mentionati in Preventel intrucat astfel de criterii scad nivelul garantiei.
In legatura cu aceasta decizie, aveti dreptul sa va exprimati punctul de vedere, sa contestati nivelul de garantie rezultat sau sa solicitati interventia umana pentru modificarea garantiei, punand la dispozitia TKRM informatii si documente din care sa rezulte o mai buna capacitate de plata a dumneavoastra. De asemenea, precizam ca aveti dreptul de a nu fi supus unei astfel de evaluari, insa in acest caz TKRM va aplica o garantie standard si neparticularizata. Exercitarea acestor drepturi se poate face prin transmiterea unei solicitari conform Sectiunii 8 de mai jos.
(iii) Incheierea contractului sau, daca aceasta nu s-a realizat, pastrarea datelor pentru viitor
Ulterior verificarilor efectuate la pct. (i) si (ii), vom putea pregati oferta necesara pentru incheierea contractului si datele dumneavoastra de identificare vor fi incluse in sectiunile desemnate din documentatia contractuala. Aceste informatii sunt necesare pentru incheierea contractului si pentru indeplinirea obligatiilor legale care cad in sarcina TKRM.
In cazul in care din orice motiv nu s-a finalizat incheierea contractului cu TKRM, dar v-ati dat consimtamantul pentru a primi comunicari comerciale, TKRM va pastra datele pentru o perioada suplimentara de 3 ani pentru a va contacta conform Sectiunii 4.4 pct. (i) Marketing direct sau pentru situatiile in care ar putea exista potentiale reclamatii sau litigii conform Sectiunii 4.4 pct. (viii) Litigii si investigatii.
(i) Furnizarea serviciilor si produselor
Ulterior incheierii contractului, vom utiliza datele dumneavoastra pentru instalarea, activarea si furnizarea serviciilor si/sau pentru livrarea echipamentelor achizitionate.
ÎIn plus, este de specificul serviciilor de comunicatii electronice ca prestarea acestora sa implice prelucrarea Metadatelor. Astfel, atunci cand utilizati serviciile contractate vom prelucra Metadatele aferente comunicatiei efectuate. In conformitate cu precizarile facute anterior, TKRM nu are acces la datele de continut ale comunicatiilor electronice.
De asemenea, pentru cazurile in care oferim planuri tarifare speciale pentru clientii cu dizabilitati, vom prelucra datele privind sanatatea in baza obligatiilor legale ce ne sunt impuse.
Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului.
(ii) Includerea in registrul de abonati
Prin incheierea unui contract de servicii de telefonie fixa sau mobila vom include datele dumneavoastra de contact, respectiv numele, adresa si numarul de telefon, in cadrul registrului de abonati tinut la nivelul TKRM. Aceste date pot fi interogate in mod public, de exemplu prin apel la 118011.
In cazul in care nu doriti ca datele dumneavoastra sa fie incluse in registrul abonatilor, aveti dreptul sa va opuneti in termen de 45 de zile lucratoare de la data incheierii contractului. La expirarea celor 45 de zile, in cazul in care nu v-ati opus, datele dumneavoastra de contact sunt incluse in registrul abonatilor. De asemenea, puteti sa solicitati stergerea datelor oricand dupa acest termen.
Crearea unui registru de abonati are la baza interesul legitim al TKRM de a furniza servicii de informatii privind abonatii. De asemenea, avem obligatia legala sa punem la dispozitie registrul si celorlalti furnizori de servicii de informatii privind abonatii si de registre ale abonatilor (de ex. pentru cartile de telefon), atunci cand primim o solicitare din partea acestora.
(iii) Crearea unui cont MyAccount
In conformitate cu termenii si conditiile contractuale, TKRM va crea si va pune la dispozitie un cont pentru accesarea serviciului MyAccount pentru a va gestiona cu usurinta si rapiditate relatia cu TKRM. De exemplu, prin MyAccount puteti sa vizualizati documentatia contractuala si facturile emise sau sa efectuati platile lunare. Astfel, dupa incheierea contractului, TKRM va crea pentru dumneavoastra un cont MyAccount pe care dumneavoastra va trebui sa il activati din aplicatia mobila sau de pe https://mobile.telekom.ro.
Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului.
(iv) Gestionarea relatiei contractuale
Pe parcursul relatiei contractuale vom utiliza datele dumneavoastra pentru a va raspunde solicitarilor, pentru a rezolva probleme tehnice, pentru eventuale modificari contractuale, pentru solicitari de informatii, reclamatii, deranjamente, etc.
In scopul unei bune gestionari a relatiei cu dumneavoastra, TKRM tine o evidenta pentru fiecare client in care sunt documentate interactiunile dintre TKRM si client sau utilizatorii serviciilor si/ sau produselor TKRM. Aceste informatii sunt colectate din interactiunile pe care le aveti direct cu reprezentantii TKRM sau din actiunile pe care le faceti prin intermediul MyAccount.
De asemenea, TKRM va utiliza datele de contact pentru a va transmite mesaje functionale prin care va comunicam informatii cu privire la aspecte contractuale sau in legatura cu furnizarea serviciilor, de exemplu notificari de intarziere la plata, notificari privind modificari de tarif, notificari cu privire la actualizarea setarilor de retea, etc.
Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului si pe interesul legitim al TKRM de a imbunatati modul in care ne desfasuram activitatea si de a documenta interactiunile noastre cu dumneavoastra pentru a asigura un istoric al relatiei contractuale. Ca exceptie, in cazurile in care veti suna in call-center, inregistrarea apelului se va realiza pe baza consimtamantului dumneavoastra, iar, in masura in care nu doriti sa fiti supus unei astfel de inregistrari, aveti alternativa de a ne contacta in scris prin mijloacele de comunicare indicate mai sus.
(v) Prevenirea fraudelor sau a utilizarii necorespunzatoare sau abuzive a serviciilor TKRM
TKRM realizeaza anumite prelucrari cu scopul de a mentine securitatea retelelor, de a depista si a preveni fraudele la activarea si in utilizarea serviciilor noastre. Mai precis, vom monitoriza utilizarea serviciilor si a retelelor noastre impotriva utilizarilor necorespunzatoare sau abuzive, precum si impotriva faptelor ce tin de criminalitatea informatica.
In conformitate cu legislatia in vigoare si cu politicile noastre de utilizare a serviciilor, putem solicita documente suplimentare pentru a verifica anumite circumstante asimilate unei utilizari abuzive sau anormale. De exemplu, putem verifica respectarea utilizarii normale in contextul calatoriilor periodice in tarile din Spatiul Economic European a serviciilor in roaming pentru a depista utilizarea abuziva a serviciilor noastre.
Prelucrarile realizate in acest scop se bazeaza pe (a) obligatia legala aplicabila operatorilor de servicii de comunicatii electronice de a asigura securitatea adecvata a retelelor si a serviciilor furnizate publicului, si pe (b) interesul legitim al TKRM de a asigura securitatea adecvata a produselor si serviciilor noastre, de a investiga, de a preveni si de a raporta orice utilizare frauduloasa sau abuziva a serviciilor si de a preveni riscul de pierderi financiare generat de neplata serviciului (inclusiv ca urmare a acumularii de costuri prin utilizarea frauduloasa sau abuziva a serviciului)
(vi) Emiterea facturilor si plata acestora
La intervalul de timp agreat prin contract, vom utiliza Datele de consum pentru calcularea valorii sumelor de facturat si datele de contact in vedere transmiterii facturii pentru serviciile si produsele furnizate. La solicitarea dumneavoastra expresa putem emite si factura detaliata care contine desfasuratorul convorbirilor telefonice. De asemenea, atunci cand veti efectua plata acestor facturi vom prelucra si date cu caracter personal rezultate din procesarea platilor.
Aceste prelucrari se vor intemeia pe necesitatea executarii contractului cu dumneavoastra si pentru indeplinirea obligatiilor legale prevazute de legislatia fiscala.
(vii) Recuperarea debitelor restante
In cazul in care nu v-ati achitat la termen toate obligatiile de plata, TKRM va incerca in prima faza sa va contacteze in vederea identificarii unei modalitati de stingere a acestor obligatii. Insa, in cazul in care sumele de plata nu sunt achitate, ne rezervam dreptul de a utiliza societati specializate in recuperarea debitelor restante.
Aceste prelucrari se vor intemeia pe interesul legitim al TKRM de a colecta debitele restante.
(i) Arhivarea documentelor
Dupa incetarea contractului, TKRM va arhiva documentele rezultate din relatia contractuala cu dumneavoastra care pot contine date cu caracter personal si le va pastra conform termenelor prezentate in Sectiunea 5. Arhivarea documentelor se realizeaza in vederea indeplinirii obligatiilor legale la care este supusa TKRM.
Arhivarea documentelor se realizeaza in vederea indeplinirii obligatiilor legale la care este supusa TKRM.
(ii) Cesiunea creantelor
In cazul in care la incetarea contractului nu v-ati achitat toate obligatiile de plata si procesul de colectare a debitelor restante nu a avut succes, TKRM va putea cesiona creantele catre societati specializate. In acest caz, TKRM va transfera toate informatiile relevante catre cesionarul creantei. Pentru evitarea oricarui dubiu, transferul de date se realizeaza in deplina legalitate, avand in vedere ca cesiunea de creanta reprezinta o modalitate legala de transformare a obligatiilor prevazuta de Codul Civil.
Aceste prelucrari se intemeiaza pe interesul legitim al TKRM de a recupera sumele facturate si prejudiciile cauzate de neplata facturilor.
(iii) Transmiterea datelor catre Preventel
TKRM va transmite catre Preventel informatii despre la comportamentul clientilor care realizeaza fraude sau care nu isi indeplinesc obligatiile de plata. Intrucat baza de date Preventel este gestionata in comun cu principalii furnizori de servicii de comunicatii electronice, aceste informatii vor putea fi vizualizate atunci cand veti solicita incheierea unui contract cu acestia.
Dreptul la stergere poate fi exercitat doar dupa plata prejudiciilor sau a sumelor restante fata de TKRM. Aceste prelucrari se vor intemeia pe interesele legitime ale furnizorilor de servicii de comunicatii electronice de a preveni fraudele si de a-si proteja interesele financiare.
(i) Marketing direct
Vom folosi datele dumneavoastra cu caracter personal in activitatile realizate cu scopul promovarii imaginii noastre sau a produselor si serviciilor comercializate de TKRM. Pentru acest scop avem in vedere urmatoarele operatiuni de prelucrare:
Politica noastra este de a nu pastra date cu caracter personal mai mult decat este necesar pentru indeplinirea scopurilor urmarite. Astfel, datele dumneavoastra vor fi pastrate dupa cum urmeaza:
Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate catre alte persoane decat in masura in care acest lucru este necesar pentru indeplinirea scopurilor precizate mai sus si in conditii de confidentialitate si acces limitat. Prin urmare, datele pot fi transmise urmatoarelor categorii de destinatari:
In contextul globalizarii serviciilor, colaborarea noastra cu diversi furnizori implica transferul de date cu caracter personal catre tari din afara Uniunii Europene (UE) sau Spatiului Economic European (SEE), in principal in India, Statele Unite ale Americii sau Filipine - lista completa a tarilor in care trimitem datele o puteti accesa online la adresa https://tkrm.ro/tariterte. Ori de cate ori transmitem datele dumneavoastra cu caracter personal in afara UE si SEE, ne asiguram ca exista garantiile necesare pentru a le proteja, conform cerintelor legale aplicabile. In acest scop, ne bazam, printre altele, pe:
Alaturi de promisiunea facuta pentru protectia datelor dumneavoastra, vrem sa va precizam ca dumneavoastra beneficiati si de anumite drepturi pe care le puteti exercita prin contactarea Responsabilului cu Protectia Datelor conform (i) Sectiunii 2.2. (web, e-mail, posta), (ii) prin formularea unei solicitari scrise in magazinele desemnate TKRM (lista actualizata a magazinelor desemnate TKRM poate fi gasita la https://mobile.telekom.ro/magazine/ ) ori (iii) printr-o solicitare verbala inregistrata in call center apeland 021.404.1234, 1234 sau 0766.12.1234 (apel gratuit din reteaua TKRM si cu tarif normal pentru apelurile din retelele nationale).
Conform acestui drept, ne puteti cere: (i) sa va confirmam daca va prelucram datele cu caracter personal; (ii) sa va oferim informatii despre datele dumneavoastra cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgam, daca le transferam in strainatate si cum le protejam, cat timp le pastram, ce drepturi aveti in legatura cu acestea, cum puteti sa faceti o plangere, de unde am obtinut datele dumneavoastra; si (iii) sa va punem la dispozitie o copie a acestor date.
Ne puteti cere sa rectificam sau sa completam datele dumneavoastra cu caracter personal inexacte sau incomplete.
Ne puteti adresa o solicitare pentru a sterge datele dumneavoastra cu caracter personal. Respectand pe deplin dreptul dumneavoastra la viata privata si prevederile legale in materie, in unele situatii este posibil sa nu putem da curs unei solicitari de stergere intrucat ne este necesar sa prelucram acele date cu caracter personal in continuare
In esenta acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitati sa oprim prelucrarile si sa stocam informatii despre aceste prelucrari pentru o anumita perioada de timp.
Acolo unde am specificat ca prelucram datele dumneavoastra pe baza unui interes legitim, dumneavoastra aveti dreptul sa va exprimati opozitia la aceste prelucrari. TKRM va dispune incetarea operatiunilor de prelucrare, cu exceptia cazului in care interesul nostru prevaleaza.
Ne puteti ruga sa mutam sau sa transferam datele dumneavoastra cu caracter personal pe care ni le-ati oferit anterior. In urma solicitarii dumneavoastra, va vom trimite datele in format electronic sau, daca aveti o solicitare specifica, vom face tot posibilul sa ii dam curs conform solicitarii dumneavoastra
TKRM va depune toate eforturile si incurajeaza dialogul in vederea rezolvarii solicitarilor dumneavoastra. Cu toate acestea, aveti dreptul de a depune o plangere la Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal ( www.dataprotection.ro)
În primul rând dorim să aducem transparență asupra activității noastre și modalității în care prelucrăm datele cu caracter personal. Astfel, dorim să vă detaliem informații precumce datecu caracter personal am putea prelucra, ce drepturi aveți în legatură cu aceste date sau către cine le-am putea divulga. Ca furnizor de servicii de comunicații electronice, cea mai mare parte din activitatea noastră de la încheierea contractului, conectarea apelurilor, furnizarea serviciilor de date, la promovarea serviciilor noastre, etc. implică utilizarea datelor cu caracter personal.
Din acestmotiv, dorim să aveți încredere că datele cu caracter personal vor fi prelucrate în siguranță și doar atunci când avem un temei legal, respectând întrutotul viața privată a persoanelor vizate și opțiunile exprimate în relația cu TKRM.
Informațiile prezentate în cadrul acestei note sunt aplicabile persoanelor care solicită încheierea unui contractși celor care au încheiat un contract cu TKRM în calitate de persoane fizice care își desfășoară activitatea în cadrul unei forme de organizare profesională (de ex. persoanele fizice autorizate, avocații sau medicii, întreprinderi individuale, etc.)sau de persoane care dețin calitatea de reprezentanți ai unei persoane juridice.De asemenea, această notă de informare se adresează și persoanelor fizice care utilizează sau beneficiază de serviciile TKRM, dar care nu sunt în mod direct clienți ai TKRM, de exemplu atunci când se achiziționează mai multe servicii pentru angajații unei societăți.
Suntem conștienți că succesul nostru este dependent de administrarea corectă și în siguranță a datelor cu caracter personal. De aceea, TKRM depune eforturi constante pentru a menține un mediu în care datele cu caracter personal sunt prelucrate în condiții de siguranță și echitate.
Mai mult, în plus față de obligațiile legale incidente pentru protecția datelor, TKRM a aderat la Regulile Corporatiste Obligatorii ale Grupului Deutsche Telekom, reprezentând angajamentul nostru suplimentar pentru grija pe care o purtămprotecției datelor și vieții private a clienților TKRM.
Telekom Romania Mobile Communications S.A. are sediul în București, B-dul Expoziţiei nr. 1C, Clădirea B1, Etajele 1, 2 şi 3, sector 1, cod poştal 012101, România, nr. de ordine în Registrul Comerțului J40/433/1999, CUI 11952970, (“TKRM”)
La nivelul TKRM a fost desemnat un Responsabil cu Protecția Datelor ce poate fi contactat după cum urmează:
De asemenea, vă rugăm să ne transmiteți informații despre identitatea dumneavoastră astfel încât să vă putem identifica în mod corect. TKRM va decide în mod prudent să nu ofere informații dacă nu suntem convinși de identitatea dumneavoastră.
În funcție de serviciile și produsele contractate sau de interacțiunile pe care le aveți cu TKRM, se pot prelucra următoarele categorii de date cu caracter personal:
Direct de la reprezentanții legali sau convenționali: în general, colectăm datele cu caracter personal atunci când interacționăm în magazin, într-un proces de vânzare, la sediul entității pe care o reprezentați, pe website, la telefon, în MyAccount sau prin corespondență. Astfel, aveți controlul asupra informațiilor pe care ni le oferiți.
În plus, pe parcursul relației contractuale se vor prelucra Metadatele comunicațiilor electronice a căror confidențialitate o garantăm prin măsuri tehnice și organizatorice stricte. Este de precizat că TKRM nu va avea acces la conținutul comunicațiilor electronice și va respecta întru totul secretul comunicațiilor.
Din surse externe: TKRM poate colecta informații de la (i) reprezentanții entității contractante care vă indică pe dumneavoastră pentru anumite roluri, de ex. pentru contact, reînnoire de contract, etc.; (ii) surse publice, precum Registrul Comerțului, Ministerul de Finanțe, Monitorul Oficial, portalul instanțelor judecătorești, etc.; (iii) bănci, procesatori de plăți, poștă sau furnizori de servicii de plată (roboți self-service), atunci când nu faceți plata direct către noi în magazin sau prin MyAccount; (iv) furnizorul de servicii de comunicații electronice de la care vă portați în rețeaua TKRM; (v) din surse publice precum website-uri, forum-uri sau rețele de socializare, mass-media online sau tradițională, atunci când de exemplu identificăm reclamații sau nemulțumiri în legătură cu produsele sau serviciile TKRMsau (vi) ceilalți furnizori de servicii de comunicații electronice (participanți la baza de date Preventel1) despre eventuale fraude sau debite restante.
1
Preventel este o bază de date dezvoltată de către operatorii de telefonie, respectiv Orange, Vodafone și Telekom Romania. Prin intermediul acestei baze de date, operatorii transferă informații referitoare la comportamentul clienților care nu își îndeplinesc obligațiile de plată ale serviciilor oferite de aceștia sau care comit acte de fraudă. Datele transferate de operatori sunt folosite in analiza cererilor de activare a potențialilor clienti. Un client care comite o fraudă este un client care utilizează rețeaua si serviciile unui operator cu rea intenție, în general pentru a-și produce beneficii dar fără a avea intenția de a plăti serviciile folosite. Sistemul Preventel se bazează pe un model algoritmic pentru determinarea probabilității ca o persoană să nu își îndeplinească angajamentele contractuale care îi revin. Punctajul Preventel este calculat folosind exclusiv datele raportate de toți participanții din cadrul sistemului Preventel, ceea ce permite încadrarea fiecărei persoane într-o anumită clasă de risc, respectiv: Scăzut/ Mediu/ Ridicat/ Fraudă.
În relația pe care o aveți cu TKRM, operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal se pot împărți în patru etape: (i) încheierea contractului, (ii) executarea contractului, (iii) prelucrări post-contractuale și (iv) prelucrări pentru scopuri conexe.
Refuzul de a se prelucra datele conform celor prezentate mai jos poate duce la imposibilitatea TKRM de a oferta și furniza serviciile sau produsele pe care le comercializează. Prelucrările bazate pe îndeplinirea obligațiilor legale sau pe necesitatea încheierii și executării contractului sunt obligatorii și nu putem face excepții. De asemenea, prelucrările întemeiate pe interesul legitim sunt justificate prin motivele legitime și imperioase ce stau la baza acestora.
(i) Verificarea identității dumneavoastră
Primul lucru pe care îl facem înainte de a încheia un contract este să verificăm identitatea reprezentantului legal sau convețional. La contractarea serviciilor este necesar caun act de identitate să fie făcut disponibil pentru vizualizare și o copie a acestuia va fi solicitată cu scopul de a se documenta interacțiunea dumneavoastră cu TKRM. Pentru cazurile în care se încheie contractul la distanță (fără contact cu un reprezentant TKRM) vom solicita suplimentar o poză autoportret/ selfie împreună cu actul de identitate în mână. Aceasta imagine nu va fi folosită în alte scopuri, accesul fiind limitat la un număr restricționat de angajați TKRMși va fi ștearsă după un termen de 6 luni de la încheierea contractului.
Această etapă este foarte importantă și este reciproc benefică, bazându-se pe interesul legitim de a împiedica furturile de identitate la care ați putea fi supus și pentru a preveni prejudiciile generate de astfel de fraude pentru TKRM. În măsura în care vă opuneți acestei prelucrări, TKRM și rezervă dreptul de a nu încheia contractul cu societatea pe care o reprezentați întrucât aceste operațiuni sunt realizate cu scopul de a evita fraudele și prejudiciile aferente.
(ii) Verificări premergătoare contractării serviciilor
Verificările premergătoare contractării serviciilor au ca scop cunoașterea clientelei și reducerea garanției standard plătibile la încheierea unui contract și implică crearea unui profil de risc pentru entitatea pe care o reprezentați. Pentru claritate, prevederile legale incidente pentru procesuldecizional automatizat nu sunt aplicabile în acest context întrucât analiza vizează entitatea (cu sau fără personalitate juridică) pe care o reprezentați și nu pe dumneavoastră.
Astfel, înainte de a încheia un contract cu entitatea pe care o reprezentați, TKRM va realiza o analiză de risc bazată pe probabilitatea de îndeplinire a obligațiilor contractuale, respectiv va crea un profil de risc. Această analiză implică și evaluarea reprezentanților legali sau convenționali pe baza informațiilor furnizate de dumneavoastră sau pe baza informațiilor pe care le deținem din relațiile contractuale anterioare cu entitatea pe care o reprezentați, a informațiilor pe care le putem deduce despre dumneavoastră și a informațiilor pe care le putem colecta din alte surse. Astfel, în măsura în care deținem aceste informații, putem folosi informații precum: (a) date de identificare (inclusiv CNP); (b) date din surse publice (precumdate de la Registrul Comerțului, date financiare de la Ministerul de Finanțe, etc.); (c) date demografice (precum adresa de domiciliu a persoanei/persoanelor care reprezintă entitatea in fața TKRM, adresa de instalare a serviciului, vârsta, etc.); (d) date privind dispozitivele folosite (cookies); (e)date de consum; (f) date cu privire la comportamentul de client al TKRM (e.g. serviciile anterior contractate, valoarea acestora sau istoriculși comportamentul plăților); sau (g) date din baza de date Preventel.
Pe baza acestor informații aplicăm un algoritm care analizează factorii pozitivi cu capacitatea de a crește încrederea că veți îndeplini obligațiile contractuale. Rezultatul acestei evaluări presupune atribuirea unui grad de risc pentru entitatea pe care o reprezentați, de la scăzut la ridicat, menit să calibreze potențialul financiar cu ofertele și vânzarea cu plata în rate sau subvenționată a produselor puse la dispoziție de TKRM.
Crearea profilului de risc se bazează pe interesul legitim de a anticipa eventuale prejudicii care pot rezulta din fraudă sau neîndeplinirea obligațiilor contractuale de către client.
Pentru achiziționarea serviciilor post-plătite sau a produselor subvenționate sau cu plata în rate, TKRM va stabili nivelul garanției sau al limitei de credit acordate pentru rate ce trebuie plătită la încheierea contractului prin raportare la gradul de risc calculat conform mecanismului de mai sus. De exemplu, un astfel de mecanism poate fi benefic pentru clienții care și-au îndeplinit obligațiile contractuale și/ sau nu apar menționați în Preventel, întrucât astfel de criterii scad nivelul garanției.
(iii) Încheierea contractului sau, dacă aceasta nu s-a realizat, păstrarea datelor pentru viitor
Ulterior verificărilor efectuate la pct. (i) și (ii), vom putea pregăti oferta necesară pentru încheierea contractului și datele dumneavoastră de identificare vor fi incluse în secțiunile desemnate din documentația contractuală. Aceste informații sunt necesare pentru încheierea contractului, pentru interesul legitim de a documenta încheierea contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale care cad în sarcina TKRM.
În cazul în care din orice motiv nu s-a finalizat încheierea contractului cu TKRM, dar v-ați dat consimțământul pentru a primi comunicări comerciale, TKRM va păstra datele pentru o perioadă suplimentară de 3 ani pentru a vă contacta conform Secțiunii 4.4 pct. (i) Marketing direct sau pentru situațiile în care ar putea exista potențiale reclamații sau litigii conform Secțiunii 4.4 pct. (viii) Litigii și investigații.
(i) Furnizarea serviciilor și produselor
Ulterior încheierii contractului, vom utiliza datele dumneavoastră pentru instalarea, activarea și furnizarea serviciilor și/ sau pentru livrarea echipamentelor achiziționate.
În plus, este de specificul serviciilor de comunicații electronice ca prestarea acestora să implice prelucrarea Metadatelor. Astfel, atunci când utilizați serviciile contractate vom prelucra Metadatele aferente comunicației efectuate. În conformitate cu precizările făcute anterior, TKRM nu are acces la datele de conținut ale comunicațiilor electronice.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim de a avea trasabilitatea furnizării serviciilor și produselor de către TKRM.
(ii) Crearea unui cont MyAccount
În conformitate cu termenii și condițiile contractuale, TKRMva crea și va pune la dispoziție un cont pentru accesarea serviciului MyAccount pentru a vă gestiona cu ușurință și rapiditate relația cu TKRM. De exemplu, prin MyAccount puteți să vizualizați documentația contractuală și facturile emise sau să efectuați plățile lunare.
Astfel, după încheierea contractului, TKRM va crea pentru entitatea pe care o reprezentați un cont MyAccount pe care dumneavoastră va trebui să îl activați din aplicația mobilă sau de pe https://mobile.telekom.ro .
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului.
(iii) Gestionarea relației contractuale
Pe parcursul relației contractuale vom utiliza date cu caracter personal pentru a vă răspunde solicitărilor, pentru a rezolva probleme tehnice, pentru eventuale modificări contractuale, pentru solicitări de informații, reclamații, deranjamente, etc.
În scopul unei bune gestionări a relației cu dumneavoastră, TKRMține o evidență pentru fiecare client în care sunt documentate interacțiunile dintre TKRM și utilizatorii produselor și/ sau serviciilor TKRM. Aceste informații sunt colectate din interacțiunile pe care le aveți direct cu reprezentanții TKRM sau din acțiunile pe care le faceți prin intermediul MyAccount.
De asemenea, TKRM va utiliza datele de contact pentru a vă transmite mesaje funcționale prin care vă comunicăm informații cu privire la aspecte contractuale sau în legătură cu furnizarea serviciilor, de exemplunotificări de întârziere la plată, notificări privind modificări ale clauzelor contractuale, notificări cu privire la actualizarea setărilor de rețea, etc.
În cazul oricărei modificări privind datele cu caracter personal ale oricăror reprezentanți indicați, aveți obligația de a ne comunica actualizarea datelor
prin urmatoarele canale: (i) telefonic, prin apelare la numărul 1933 (apel gratuit din rețelele TKRM, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele
corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul), (ii) prin contactarea reprezentantului de vânzari dacă aveți unul alocat, (iii) prin formularea
unei solicitări în magazinele desemnate TKRM (lista actualizată a magazinelor desemnate TKRM poate fi găsită la
https://mobile.telekom.ro/magazine/), (iv) prin transmiterea unui email catre clientiB2B@telekom.ro.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pe interesul legitim al TKRM de a îmbunătăți modul în care ne desfășurăm activitatea și de a documenta interacțiunile noastre cu dumneavoastră pentru a asigura un istoric al relației contractuale. Ca excepție, în cazurile în care veți suna în call-center, înregistrarea apelului se va realiza pe baza consimțământului dumneavoastră, iar, în măsura în care nu doriți să fiți supus unei astfel de înregistrări, aveți alternativa de a ne contacta în scris prin mijloacele de comunicare indicate mai sus.
(iv) Prevenirea fraudelor sau a utilizării necorespunzătoare sau abuzive a serviciilor TKRM
TKRM realizează anumite prelucrări cu scopul de a menține securitatea rețelelor, de a depista și a preveni fraudele la activarea și în utilizarea serviciilor noastre. Mai precis, vom monitoriza utilizarea serviciilor și a rețelelor noastre împotriva utilizărilor necorespunzătoare sau abuzive, precum și împotriva faptelor ce țin de criminalitatea informatică.
În conformitate cu legislația în vigoare și cu politicile noastre de utilizare a serviciilor, putem solicitadocumente suplimentare pentru a verifica anumite circumstanțe asimilate unei utilizări abuzive sau anormale. De exemplu, putem verificarespectarea utilizării normale în contextul călătoriilor periodice în țările din Spațiul Economic European a serviciilor în roaming pentru a depista utilizarea abuzivă a serviciilor noastre.
Prelucrările realizate în acest scop se bazează pe (a) obligația legală aplicabilă operatorilor de servicii de comunicații electronice de a asigura securitatea adecvată a rețelelor și a serviciilor furnizate publicului și pe (b) interesul legitim al TKRM de a asigura securitatea adecvată a produselor și serviciilor noastre, de a investiga, de a preveni și de a raporta orice utilizare frauduloasă sau abuzivă a serviciilor și de a preveni riscul de pierderi financiare generat de neplata serviciului (inclusiv ca urmare a acumulării de costuri prin utilizarea frauduloasă sau abuzivă a serviciului).
(v) Emiterea facturilor și plata acestora
La intervalul de timp agreat prin contract, vom utiliza Datele de consumpentru calcularea valoriisumelor de facturatși datele de contact în vederea transmiterii facturii pentru serviciile și produsele furnizate. La solicitarea expresă putem emite și factura detaliată care conține desfășurătorul convorbirilor telefonice. De asemenea, atunci când veți efectua plata acestor facturi vom prelucra și date cu caracter personal rezultate din procesarea plăților.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe necesitatea executării contractului și pentru îndeplinirea obligațiilor legale prevăzute de legislația fiscală.
(vi) Recuperarea debitelor restante
În cazul în care nu v-ați achitat la termen toate obligațiile de plată, TKRM va încerca în primă fază să vă contacteze în vederea identificării unei modalități de stingere a acestor obligații. Însă, în cazul în care sumele de plată nu sunt achitate, ne rezervăm dreptul de a utiliza societăți specializate în recuperarea debitelor restante.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesul legitim al TKRM de a colecta debitele restante.
(i) Arhivarea documentelor
După încetarea contractului, TKRM va arhiva documentele rezultate din relația contractuală care pot conține date cu caracter personal și le va păstra conform termenelor prezentate în
Secțiunea 5.
Arhivarea documentelor se realizează în vederea îndeplinirii obligațiilor legale la care este supusă TKRM.
(ii) Cesiunea creanțelor
În cazul în care la încetarea contractului nu v-ați achitat toate obligațiile de plată și procesul de colectare a debitelor restante nu a avut succes, TKRM va putea cesiona creanțele către societăți specializate. În acest caz, TKRMva transfera toate informațiile relevante către cesionarul creanței. Pentru evitarea oricărui dubiu, transferul de date se realizează în deplină legalitate, având în vedere că cesiunea de creanță reprezintă o modalitate legală de transformare a obligațiilor prevăzută de Codul Civil.
Aceste prelucrări se întemeiază pe interesul legitim al TKRM de a recupera sumele facturate și prejudiciile cauzate de neplata facturilor.
(iii) Transmiterea datelor către Preventel
TKRM va transmite către Preventel informații despre comportamentul clienților (entităților) care nu își îndeplinesc obligațiile de plată, iar în cazul clienților care cauzează fraude se vor transmite și informații referitoare la reprezentanții legali ai acestora. Întrucât baza de date Preventel este gestionată în comun cu principalii furnizori de servicii de comunicații electronice, aceste informații vor putea fi vizualizate atunci când se va solicita încheierea unui contract cu aceștia.
Dreptul la ștergere poate fi exercitat doar după plata prejudiciilor sau a sumelor restante față de TKRM.
Aceste prelucrări se vor întemeia pe interesele legitime ale furnizorilor de servicii de comunicații electronice de a preveni fraudele și de a-și proteja interesele financiare.
(i) Marketing direct
Vom folosi date cu caracter personal în activitățile realizate cu scopul promovării imaginii noastre sau a produselor și serviciilor comercializate de TKRM. De asemenea, dacă ne indicați datele de contact ale altui reprezentant, declarați că i-ați adus la cunoștință în prealabil conținutul acestei notificări, iar acesta înțelege scopurile în care îi vor fi prelucrate datele, este de acord și nu se opune acestor prelucrari
Pentru acest scop avem în vedere următoarele operațiuni de prelucrare:
Politica noastră este de a nu păstra date cu caracter personal mai mult decât este necesar pentru îndeplinirea scopurilor urmărite. Astfel, datele cu caracter personal vor fi păstrate după cum urmează:
Datele cu caracter personal nu vor fi comunicate către alte persoane decât în măsura în care acest lucru este necesar pentru îndeplinirea scopurilor precizate mai sus și în condiții de confidențialitate și acces limitat. Prin urmare, datele pot fi transmise următoarelor categorii de destinatari:
În contextul globalizării serviciilor, colaborarea noastră cu diverși furnizori implică transferul de date cu caracter personal către țări din afara Uniunii Europene (UE) sau Spațiului Economic European (SEE), în principal în India, Statele Unite ale Americii sau Filipine - lista completă a țărilor în care trimitem datele o puteți accesa online la adresa https://tkrm.ro/tariterte. Ori de câte ori transmitem datele dumneavoastră cu caracter personal în afara UE și SEE, ne asigurăm că există garanțiile necesare pentru a le proteja, conform cerințelor legale aplicabile. În acest scop, ne bazăm, printre altele, pe:
Alături de promisiunea făcută pentru protecția datelor cu caracter personal, vrem să vă precizăm că beneficiați și de anumite drepturi pe care le puteți exercita (i) prin contactarea Responsabilului cu Protecția Datelor conform (i) Secțiunii 2.2. (web, e-mail, poștă), (ii) prin formularea unei solicitări scrise la adresa de e-mail clientiB2B@telekom.ro sau în magazinele desemnate TKRM (lista actualizată a magazinelor desemnate TKRM poate fi găsită la https://mobile.telekom.ro/magazine/) ori (iii) printr-o solicitare verbală înregistrată în call center apelând 1933 (apel gratuit din rețelele TKRM, pentru apeluri din alte rețele se aplică tarifele corespunzătoare ofertei de care beneficiază apelantul).
Conform acestui drept, ne puteți cere: (i) să vă confirmăm dacă vă prelucrăm datele cu caracter personal; (ii) să vă oferim informații despre datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi datele pe care le avem, la ce le folosim, cui i le divulgăm, dacă le transferăm în străinătate și cum le protejăm, cât timp le păstrăm, ce drepturi aveți în legătură cu acestea, cum puteți să faceți o plângere, de unde am obținut datele dumneavoastră; și (iii) să vă punem la dispoziție o copie a acestor date.
Ne puteți cere să rectificăm sau să completăm datele dumneavoastră cu caracter personal inexacte sau incomplete.
Ne puteți adresa o solicitare pentru a șterge datele cu caracter personal. Respectând pe deplin dreptul la viață privată și prevederile legale în materie, în unele situații este posibil să nu putem da curs unei solicitări de ștergere întrucât ne este necesar să prelucrăm acele date cu caracter personal în continuare.
În esență acest drept presupune o solicitare prin care ne solicitați să oprim prelucrările și să stocăm informații despre aceste prelucrări pentru o anumită perioadă de timp.
Acolo unde am specificat că prelucrăm datele cu caracter personal pe baza unui interes legitim, aveți dreptul să vă exprimați opoziția la aceste prelucrări. TKRM va dispune încetarea operațiunilor de prelucrare, cu excepția cazului în care interesul nostru prevalează.
Ne puteți ruga să mutăm sau să transferăm datele cu caracter personal pe care ni le-ați oferit anterior. În urma unei asemenea solicitări, vom trimite datele în format electronic sau, dacă aveți o solicitare specifică, vom face tot posibilul să îi dăm curs conform solicitării astfel formulate.
TKRM va depune toate eforturile și încurajează dialogul în vederea rezolvării solicitărilor primite. Cu toate acestea, aveți dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro).
Sesizarea a fost înregistrată!
Sesizarea a fost înregistrată!
Avem nevoie de ajutorul tău să răspunzi la câteva întrebări (nu sunt multe, promitem!) despre cum ți-a influențat digitalul viața în ultima perioadă. Stai liniștit/ă, răspunsurile sunt anonime și nu vor fi făcute publice. Ne ajuți?
Lasă-ne adresa ta de e-mail și ești primul care află când devine disponibil acest produs.
Știai că avem aplicație mobilă MyAccount? Vezi aici beneficiile
Pentru a reseta parola, completează numele de utilizator
Un e-mail a fost trimis către tine cu instrucțiunile de resetare a parolei.
Te rugăm să încerci mai târziu.
Pentru a beneficia în continuare de oferte personalizate, avem nevoie de acordul tău în scopul prelucrării datelor personale. Află mai multe aici
Pentru a beneficia în continuare de oferte personalizate, avem nevoie de acordul tău în scopul prelucrării datelor personale. Află mai multe aici