Contul tău MyAccount

Intră în contul tău

Nu ai cont MyAccount? Nu e panică, creează-l acum

MyAccount

?

Intră în contul tău

Nu ai cont MyAccount? Nu e panică,   creează-l acum »

Aplicația MyAccount

Ai toate serviciile într-un singur loc!

Ce sunt practicile frauduloase

Tentativele de fraudă reprezintă orice încercare a unor persoane neautorizate sau grupuri rău intenționate de a obține bani sau date personale de la tine. Fraudele pot avea loc prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte site-uri care imită Telekom Romania Mobile, cu intenția de a te induce în eroare.

mesaje scrise apeluri telefonice email

Reține: nu-ți vom cere niciodată datele personale prin e-mail, scrisori, mesaje scrise, apeluri telefonice efectuate de pe alte numere în afară de cele oficiale: 1234 și 0766121234 sau alte website-uri în afară de telekom.ro.

Important!

29.04.2022: In ultimele zile, a fost semnalata o noua campanie de Smishing (FluBot). Va recomandam sa nu accesati link-urile primite din surse necunoscute prin SMS / MMS, sa acordati atentie aplicatiilor pe care urmeaza sa le instalati pe telefonul mobil, precum si drepturilor acordate acestora si sa parcurgeti informatiile puse la dispozitie de Directoratul National de Securitate Cibernatica (DNSC):

fraud_tv

Atenție la atacurile prin SMS!

În această perioadă, se desfășoară o campanie de Smishing (Phishing prin SMS), prin care utilizatorii de telefoane și internet sunt informați prin intermediul unui SMS că urmează să primească un colet. Aceste mesaje, ce par a fi trimise de o firmă de curierat, conțin viruși care afectează dispozitivele și accesează datele personale ale utilizatorilor (inclusiv parole și date ale cardurilor bancare), pe care hackerii le utilizează în scopuri ilicite.

  • Vă recomandăm să parcurgeți cu atenție mesajele pe care le primiți de la destinatari necunoscuți și să nu deschideți linkurile incluse în text.
  • Dacă ați primit un astfel de mesaj, vă recomandăm să-l ștergeți imediat.
  • În cazul în care ați accesat linkul și telefonul este compromis, vă recomandăm să resetați dispozitivul, să-l aduceți la setările din fabrică. Această operațiune presupune pierderea tuturor informațiilor din telefon!
  • Protejați-vă datele și dispozitivele, nu furnizați informații confidențiale persoanelor necunoscute, indiferent de forma prin care vă sunt solicitate – telefonic sau în prin mesaje scrise.
  • Nu contactați numere necunoscute, cu atenție sporită asupra numerelor internaționale.
  • Nu accesați linkuri sau pagini web care imită identitatea vizuală a unor organizații cunoscute.

Vezi câteva exemple de moduri prin care poți fi păcălit:

  • Ai câștigat un premiu, dar site-ul nu este telekom.ro și nu există afiliere cu Telekom Romania Mobile.
  • Ești invitat să completezi un formular cu datele personale pe unul dintre site-urile pentru care nu există afiliere cu Telekom Romania Mobile.
  • Sunt publicate comentarii false cu imagini de pe internet, pentru a-ți inspira încredere.
  • Ți se promite livrarea premiilor în schimbul unor bani și la prețuri nerealiste.
  • Menționează cuvintele „Termeni și Condiții” fără ca pagina din site să fie disponibilă.
  • Îți oferă informații menite să-ți câștige încrederea (de exemplu, livrarea DHL).
Vezi cel mai recent exemplu de fraudă raportat de un client Telekom Romania Mobile

Cum recunoști o înșelătorie:

  • Observi greșeli de gramatică și de ortografie.
  • Site-ul, mesajul sau operatorul care te sună ți se adresează impersonal și nu folosește datele tale personale: nume și prenume, cod de abonat, codul facturii etc.
  • Adresele de e-mail sunt similare celor folosite de Telekom Romania Mobile, dar au denumiri ușor modificate sau litere înlocuite (ex. „Telecom” sau „Telkom” în loc de Telekom Romania Mobile).
  • În mesaje sau e-mail, primești linkuri care fac trimitere la alte site-uri în afară de telekom.ro sau având URL/adresa web ușor modificate.
  • Ți se solicită acțiuni rapide: să transferi o sumă de bani, să tastezi coduri personale pe telefon, să confirmi date de autentificare, să te autentifici în contul tău de pe o pagină web falsă, pentru a primi bunuri sau premii câștigate în urma unor concursuri la care nu ai participat.
  • Ți se solicită să semnezi un contract de servicii pentru a obține beneficii financiare sau dispozitive.

Cum te protejezi de fraude:

  • Nu oferi informații confidențiale (CNP, conturi bancare, adresa locuinței, parole, cod abonat) persoanelor necunoscute, indiferent prin ce mijloc de comunicare te contactează: SMS, apel telefonic, e-mail, WhatsApp, rețele sociale etc.
  • Verifică ce campanii, tombole sau concursuri sunt în desfășurare pe site-ul și paginile oficiale Telekom Romania Mobile. Dacă știi că nu ai participat la niciuna dintre ele, nu există niciun motiv pentru care să ți se ceară date personale.
  • Verifică atent atașamentele din e-mail, mai ales în cazul facturilor electronice. Pe lângă acestea, poți primi fișiere executabile infectate cu anumiți viruși.
  • Nu oferi codul PIN, numere de card, date de autentificare, coduri de reîncărcare și alte informații sensibile, dacă solicitarea primită este suspicioasă.
  • Setează parole sigure pentru conturile de utilizator și dispozitivele deținute. O parolă eficientă include majuscule, caractere speciale și numere. Exemplu: Utilizator!*2045.
  • Evită accesarea paginilor web care pot imita site-ul oficial mobile.telekom.ro.

Anunță o tentativă
de fraudă

Crezi că cineva a încercat să obțină informații sensibile de la tine? Spune-ne mai multe în formularul de contact de mai jos și îți vom răspunde în cel mai scurt timp.

 
 
 

Administrează-ți serviciile simplu și rapid, din aplicația mobilă MyAccount.

 
 
Folosești un browser pentru care nu mai oferim suport. Pentru a vizualiza corect conținutul site-ului telekom.ro, te rugăm să folosești ultimele versiuni a broweserelor Chrome, Firefox, Safari, Opera sau Edge.

Portează-te la Telekom în 3 pași!

1: Introdu câteva detalii ale numărului pe care vrei să-l portezi: