Contul tău MyAccount

MyAccount

?

Intră în cont

Nu ai cont MyAccount? Nu e panică,   creează-l acum »

Aplicația MyAccount

Ai toate serviciile într-un singur loc!

Ce sunt tentativele de fraudă

Orice încercare a unor persoane neautorizate sau grupuri rău intenționate de a obține bani sau date personale de la tine se încadrează în categoria fraudelor.

Acestea pot avea loc prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte site-uri care imită identitatea Telekom, cu intenția de a te induce în eroare.

Bine de stiut

Bine de știut: nu-ți vom cere niciodată datele personale prin e-mail, scrisori, mesaje scrise, apeluri telefonice efectuate de pe alte numere în afară de cele oficiale – 1234 și 0766121234 – sau de pe alte website-uri în afară de telekom.ro.

Anunț important

Actualizat la: 29.04.2022.

În ultimele zile, a fost semnalată o nouă campanie de Smishing (FluBot). Îți recomandăm să nu accesezi linkurile primite prin SMS / MMS, de la surse necunoscute. Acordă atenție aplicațiilor pe care urmează să le instalezi pe telefonul mobil, precum și drepturilor acordate acestora.

Te invităm să parcurgi și informațiile puse la dispoziție de Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), disponibile în acest anunț.

Exemple de fraude și cum te poți proteja de ele

Fraude prin SMS

Poți primi SMS-uri de la destinatari necunoscuți sau care imită identitatea altor companii, cu linkuri incluse în text.

Linkurile pot conține viruși care afectează telefonul mobil, permițând hackerilor să aibă acces la datele salvate în telefon, cum ar fi parole sau detalii ale cardurilor bancare.

Pentru a te proteja de fraudele prin SMS, nu accesa niciodată linkuri suspicioase. În schimb, șterge SMS-ul și blochează sau raportează destinatarul.

Dacă totuși ai accesat un link virusat, resetează telefonul la setările din fabrică. Astfel, toate informațiile salvate în telefon se vor pierde.

Fraude în online

Acestea pot lua multe forme:

de la site-uri care imită identitatea Telekom, la primirea de e-mailuri care au denumiri ușor modificate sau litere înlocuite – de exemplu „Telecom” sau „Telkom” – la contactarea ta prin mesaje directe pe rețelele de socializare, în care ți se promit premii sau câștiguri în bani, „creativitatea” hackerilor nu cunoaște limite.

Nu oferi informații confidențiale – CNP, cod PIN, numere de card, date de autentificare, adresa locuinței, parole, codul de abonat – persoanelor necunoscute, indiferent prin ce mijloc de comunicare te contactează.

Verifică atașamentele din e-mailuri și nu le descărca dacă ți se par suspecte. Observă greșelile de gramatică și ortografie din adresa web/URL a site-urilor și nu accesa linkuri care fac trimitere la alte site-uri în afară de telekom.ro.

Cum recunoști o fraudă

Site-ul, mesajul sau operatorul care te sună ți se adresează impersonal și nu folosește datele tale personale: nume și prenume, cod de abonat, codul facturii etc.

Ți se cere să faci acțiuni rapide: să transferi o sumă de bani, să tastezi coduri personale pe telefon, să confirmi date de autentificare, să te autentifici în contul tău de pe o pagină web falsă, pentru a primi bunuri sau premii câștigate în urma unor concursuri la care nu ai participat.

Ți se cer date personale la telefon, pentru a ți se livra un premiu sau un cadou. Verifică atent ce campanii, tombole sau concursuri sunt în desfășurare pe site-ul și paginile oficiale Telekom. Dacă știi că nu ai participat la niciuna dintre ele, nu există niciun motiv pentru care să ți se ceară date personale.

Vezi cel mai recent exemplu de fraudă raportat de către un client Telekom

Apasă pe imagini pentru a le vedea în format mai mare.

Vrei să raportezi o fraudă?

Completează formularul de contact și oferă-ne mai multe detalii.

Către formular
 
 
Folosești un browser pentru care nu mai oferim suport. Pentru a vizualiza corect conținutul site-ului telekom.ro, te rugăm să folosești ultimele versiuni a broweserelor Chrome, Firefox, Safari, Opera sau Edge.
Portează-te la Telekom în 3 pași simpli

Introdu câteva detalii ale numărului pe care vrei să-l portezi