E timpul să-l faci acum! Este simplu și rapid.
Gestionează serviciile tale Telekom Mobile, simplu și rapid, direct din contul tău MyAccount accesibil atât de pe desktop, cât și de pe mobil.
Nu ai cont MyAccount? Nu e panică, creează-l acum
Raport sustenabilitate 2020 Telekom Romania Mobile Communications S.A.
Raport sustenabilitate corporativă
Telekom Romania Mobile Communications S.A.
Indicatori
Cuprins
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Contribuția la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU (SDG) |
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
Responsabilitatea și sustenabilitatea în lanțul de aprovizionare |
||
2
Mesajul Directorului General
Dragi cititori,
De la debutul pandemiei
Echipele de interacțiune directă cu clienții, fie din magazine, din tehnic sau call center, au făcut eforturi constante pentru a satisface gama variată de nevoi ale clienților, în condiții de deplină sigurantă și protejare a sănătății. Pentru noi, colegii din prima linie sunt adevarații eroi ai acestei perioade, însă, în aceeași masură, apreciem contribuția tuturor angajaților la bunul mers la companiei în condițiile pandemice fără precedent.
În 2020, tehnologia a fost marele nostru aliat. Instrumentele digitale au ajutat clienții,
companiile și autoritățile să atenueze impactul asupra sănătății și să continue operațiunile zilnice în
siguranță. Pandemia a servit ca și catalizator pentru dezvoltarea digitală și am realizat că această
creștere trebuie să continue,
Societatea românească a arătat multă solidaritate, iar comportamentul responsabil al cetățenilor și companiilor a contribuit în mod decisiv la efortul național împotriva pandemiei. Compania a susținut eforturile societății de a asigura continuarea educației copiilor prin furnizarea de conectivitate și programe de digitalizare dedicate în contextul creșterii consumului de internet în perioada pandemică.
Sustenabilitatea va juca un rol cheie în epoca
Ramânem dedicați obiectivului ambițios de a deveni operatorul centrat pe experiența clienților, câștigându- le astfel încrederea și fidelitatea. Urmărim în același timp să avem un impact pozitiv în societate prin sprijinirea grupurilor vulnerabile și digitalizare, prin lupta împotriva schimbărilor climatice, prin dezvoltarea și siguranța angajaților noștri, ținând cont de tendințele emergente de pe piața muncii.
Pe măsură ce ne adaptăm la efectele locale și globale ale pandemiei, continuăm să contribuim la era digitală și să creăm o lume mai bună pentru noi și pentru viitor.
Vladan Pekovic
Director General Telekom Romania Mobile Communications
3
1 Prezentarea companiei
Telekom Romania Mobile Communications S.A. (Telekom Mobile sau TKRM) este prezentă pe piața
românească din 2014, după
Telekom Mobile este un brand dinamic, oferind servicii de comunicații mobile inovatoare unei
comunități largi de clienți. Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele
mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea
noastră este să îmbogățim viețile oamenilor,
Telekom este un brand care aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de
telecomunicații integrate, care este acţionar al Hellenic Telecommunications Organization (OTE). Grupul OTE
este cel mai mare furnizor de servicii de telecomunicații de pe piața din Grecia și unul din principalele
grupuri de telecomunicații din Europa de
Structura acționariatului
Acționariat Telekom Romania Mobile Communications S.A.
Hellenic Telecommunications Organization S.A. - 69.9998630%
Telekom Romania Communications S.A. - 30.0001364%
Societatea Națională de Radiocomunicații S.A. - 0,0000006%
1.1Managementul companiei
Structura principală implicată în luarea deciziilor este Consiliul de Administrație. Membrii acestuia sunt responsabili pentru dezvoltarea planurilor strategice de afaceri, precum și pentru monitorizarea si managementul performanței operaționale; de asemenea, sunt responsabili și pentru dezvoltarea unor politici adecvate și eficiente de gestionare a riscului și a proceselor relevante. Procesul de selecție a membrilor acestor autorități se bazează exclusiv pe calificările și expertiza membrilor.
Telekom Romania Mobile Communications S.A.
Consiliul de Administrație la 31 decembrie 2020
Dl. Charalampos Mazarakis |
Președinte |
Dl. Vladan Pekovic |
Membru executiv |
Dl. Nicolas Mahler |
Membru executiv |
Dna. Daniela Bujic |
Membru |
Dl. Konstantinos Liamidis |
Membru |
Dna. Eirini Nikolaidi |
Membru |
Dl. Iulian – Florentin Popa |
Membru |
La data de 5 noiembrie 2020, Dl. Vladan Pekovic a fost numit în funcția de Director General al companiei, având misiunea de a continua dezvoltarea operațiunilor mobile. Anterior, pozitia de director general a fost ocupată de Dl. Miroslav Majoroš. Mai multe detalii despre componența echipei de management Telekom Romania Mobile Communications puteți regăsi aici.
4
1.2Rezultate 2020
Telekom Mobile face parte din grupul de companii Telekom Romania (Telekom Romania Communications S.A. și Telekom Romania Mobile Communications S.A.). Grupul Telekom Romania a anunțat indicatorii cheie de performanță pentru anul 2020, încheiat la 31 decembrie 2020, și vă prezentăm în continuare câțiva dintre acești indicatori.
În 2020, EBITDA a ajuns la 150,7 milioane euro, al doilea an consecutiv în care compania a înregistrat creștere a indicatorului, în timp ce în aceeași perioadă veniturile totale din toate operațiunile companiei au ajuns la 950,9 milioane de euro.
Telekom Romania avea la sfârșitul anului 2020 o bază totală de 1,24 milioane de abonați ai
serviciilor de televiziune, inclusiv 70.000 clienți care utilizau produsul inovator Smart TV Stick. Produsul
le permite clienților să își transforme fără efort televizorul obișnuit
Veniturile din internet fix
Compania a furnizat servicii către o bază în creștere de abonați cu contracte postpaid,
însumând 1,65 de milioane în 2020. Nu mai puțin de 931.000 de abonați au profitat în 2020 de ofertele de
servicii convergente
1.3Servicii și produse
La sfârșitul anului 2020, acoperirea 4G a rețelei Telekom Romania Mobile Communications a atins 97,05% din populație. Compania își optimizează constant rețeaua și investește în noi tehnologii pentru a rămâne competitivă și pentru a se asigura că sunt livrate servicii de calitate clienților.
Serviciile noastre includ
tehnologii 4G de ultimă generație iar Telekom Mobile este partenerul de încredere al clienților persoane
fizice și companii,
În iunie 2020, compania a lansat platforma Telekonomie, care a inclus oferte inteligente
pentru produse și servicii de calitate care să răspundă nevoilor de consum ale românilor. Prin intermediul
platformei Telekonomie, Telekom Mobile a deschis o nouă cale în domeniul telecomunicațiilor prin sprijinirea
economisirii inteligente ca practică benefică în perioada
În luna noiembrie, compania a lansat
5
MyAccount este a devenit una dintre cele mai populare aplicații de utilitate din România, cu un rating de 4,6 / 5 pe Google Play și 4,3 / 5 App Store. Datorită ușurinței sale de utilizare, a dublat numărul de utilizatori pentru 2020, comparativ cu 2019, iar numărul instalărilor a crescut cu 77% anul acesta.
În 2020, pentru al treilea an la rând, am dublat numărul de roboți activi din cadrul
companiei. În plan extern, ne propunem să simplificăm cât mai mult experiența clienților noștri în
gestionarea interacțiunilor cu produsele și serviciile companiei din confortul caselor lor,
Toate produsele si serviciile din portofoliul companiei sunt concepute și create în așa fel
încât să asigure un grad sporit de confort și siguranță pe întreaga durată de viață a acestora.
În plus, investim în dezvoltarea de produse și servicii care să răspundă provocărilor curente venite din sferele sociale, economice și din cele de mediu. Strategia noastră privind produsele și serviciile vizează următoarele obiective:
Stimularea creșterii sustenabile a companiei noastre
Susținerea tranziției către o societate cu emisii reduse de carbon
Facilitarea accesului la educație și la serviciile de sănătate pentru cât mai multe persoane posibil
Sprijinirea dezvoltării durabile a comunităților din România
Ajutarea clienților
Încrederea acordată de clienți
În 2020, Telekom Romania Mobile Communications a efectuat sondaje recurente, în scopul
măsurării satisfacției și loialității clienților, obținând astfel opiniile acestora. Compania
1.4Principiile și cultura noastră
În munca noastră, respectăm un set de reguli specifice sau principii care gestionează și ghidează cultura din cadrul companiei, descriu modul în care lucrăm împreună precum și interacțiunile noastre cu terțele părți. De asemenea, aceste principii servesc drept bază pentru Codul nostru de Conduită, explicând semnificația pe care o au în munca noastră zilnică precum și impactul lor practic și efectiv.
PRINCIPIILE și CODUL NOSTRU DE CONDUITĂ valabile în 2020
Satisfacția clienților
Facem lucrurile să se întâmple
Acționez cu respect și integritate
Toți pentru unul, unul pentru toți
Eu sunt T. Contează pe mine
Rămâi curios &
6
1.5Premii și recunoaștere
Telekom Mobile în topul sustenabilității din România - categoria Gold în CSR Index 2020
Compania și-a demonstrat încă o dată angajamentul în domeniul sutenabilității, cu o poziție în vârful sustenabilității din România pentru al treilea an consecutiv. Compania noastră a fost declarată câștigătoare a categoriei Gold în CSR Index 2020.
Sprijin pentru angajați în 2019
Telekom Mobile a primit premiul de bronz la categoria SUSȚINEREA ANGAJAȚILOR la CSR Awards 2020, pentru campania „Cool Telekom 2019”.
Produsul anului 2020
Votul consumatorului a desemnat Telekom Mobile drept câștigătorul concursului Produsul votat al anului® 2020 în categoria Servicii de telefonie mobilă: Unlimited Mobile.
PR Awards 2020
Compania a primit în categoria Tech PR un Premiu de Argint pentru Excelență - pentru campania: Ținem România Conectată.
Premiile Effie 2020
Telekom Mobile a primit mai multe distincții: un Grand Effie 2020 pentru Clientul Anului; un trofeu de aur pentru categoria Brand Experience pentru campania: STORYTIME; un trofeu de argint în categoria Branded Utility pentru campania: STORYTIME.
7
2 Strategia de sustenabilitate
Telekom Romania Mobile Communications, făcând parte din grupurile Deutsche Telekom, OTE și din poziția sa de membră a Global Compact Network România are drept scop încorporarea durabilității în strategia sa de afaceri. Totodată, a acceptat provocarea de a contribui la atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU (UNSDG) prin proiectele sale.
Telekom Romania Mobile Communications are convingerea că sustenabilitatea implică crearea de valoare economică prin aplicarea în mod responsabil a unor practici fundamentale de business și prin creșterea impactului pozitiv asupra societății și economiei, precum și prin reducerea impactului negativ asupra mediului. Aspectele fundamentale ce stau la baza gândirii noastre strategice în cadrul companiei sunt aliniate cu strategia de sustenabilitate a Deutsche Telekom Group și OTE Group.
Pentru a ne măsura și controla performanța în ceea ce privește responsabilitatea corporativă, Telekom Mobile folosește ghiduri și indicatori dezvoltați de către Deutsche Telekom si OTE Group. Acești indicatori sunt esențiali, întrucât ne ajută să ne optimizăm și îmbunătățim performanța, în mod sistematic și transparent. Evaluarea contribuției sociale a Telekom Mobile se bazează pe un model de
măsurare pentru intrări, ieșiri și impacturi ale London Benchmarking Group. Acest model este în linie și compatibil cu indicatorii internaționali și inițiative pentru dezvoltarea durabilă, cum ar fi Dow Jones Sustainability Index (DJSI), liniile directoare ale Global Reporting Initiative (GRI) sau SROI.
2.1Indicatori sustenabilitate în 2020
Aria |
|
2019 |
2020 |
|
strategică |
(Definiție) |
|||
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
Intensitate carbon |
414,09 |
134,81 |
|
|
(kg CO2/Terabyte bzw. kWh / Terabyte) |
|
|
|
|
Intensitate energie |
1.053,81 |
434,96 |
|
|
(kg CO2/Terabyte bzw. kWh / Terabyte) |
|
|
|
|
Emisii CO2 directe și indirecte (Scop 1, 2 și 3) |
262.763 |
385.095 |
|
|
(în t) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Planetă |
Electricitate consumată |
111,04 |
120,15 |
|
(în GWh) |
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Energie regenerabilă |
43 |
44 |
|
|
(în %) |
|||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Colectare telefoane mobile uzate |
2 |
0,10 |
|
|
(telefoane mobile colectate în mii/clienții în milioane) |
|||
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
Deșeuri gestionate |
453,02 |
433,64 |
|
|
(în t) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Investiții în comunitate |
209.109 |
76.459 |
|
|
(în euro) |
|||
|
|
|
||
Societate |
|
|
|
|
Angajament social |
|
|
||
|
|
|
||
|
(importanța implicării sociale și activitățile de implicare socială a companiei |
65 |
57 |
|
|
în %) |
|
|
|
|
Identificarea angajaților cu responsabilitatea corporativă |
70 |
n/a |
|
|
(în %) |
|||
|
|
|
||
Oameni |
Accidente de muncă fatale |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
Beneficiari |
12.848 |
158.844 |
|
|
(numărul de persoane) |
|||
|
|
|
8
2.2Managementul sustenabilității
Pentru a realiza un management optim pentru toate programele și inițiativele sociale,
Telekom Mobile dezvoltă sistematic mecanisme interne și procese. Asigurăm conexiunea dintre Strategia de
Responsabilitate Corporativă și Consiliul de Administrație prin funcțiile noastre de Comunicare Corporativă.
Procesul este administrat astfel: (1) Consiliul de Administrație încredințează CEO- ului, în condițiile
legii, răspunderea în relație cu Responsabilitățile Corporative; (2)
Directorul General supraveghează îndeplinirea obiectivelor și strategiei de responsabilitate corporativă și este informat sistematic despre programele implementate.
Directorul general aprobă toate sponsorizările și donațiile, în urma revizuirii și aprobării de către responsabilul de Conformitate.
Există un dialog sistematic cu părțile interesate. Noile inițiative sociale sunt propuse ținând cont de strategia de responsabilitate corporativă și de nevoile părților interesate, în timp ce datele sunt colectate pentru a măsura impactul programelor în societate.
2.3Managementul reputației și al părților interesate
Părțile interesate
În 2017 am desfășurat un proces de actualizare a părților interesate împreună cu grupul OTE,
și am identificat în acest proces 9 grupuri de stakeholderi/parți interesate. Acest proces a fost verificat
în exercițiul de raportare 2019, și nu
1.Clienți și potențiali clienți
2.Companii
3.Investitori și analiști
4.
5.Organizații științifice, de cercetare și educație
6.Entități de stat/guvernamentale
7.Furnizori
8.Angajați, potențiali angajați și reprezentanții acestora
9.Organizații
Analiza de materialitate
Pentru a ne asigura că toate aspectele relevante referitoare la sustenabilitate sunt acoperite în procesul nostru de raportare, am urmat cei trei pași recomandați de GRI:
I.identificarea (aspectelor și limitelor care ar putea fi luate în considerare pentru includere);
II.prioritizarea (aspectelor și subiectelor identificate precedent);
III.validarea (aspectelor sau subiectelor prioritizate).
Rezultatele acestui proces în trei pași au fost folosite pentru a defini structura și conținutul raportului nostru. Pentru ciclul de raportare din 2020, am analizat următoarele:
Am definit aspectele de sustenabilitate legate de serviciile, produsele și operațiunile noastre, pe bază de surse externe, Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG), precum și pe prioritățile strategice ale Grupurilor DT și OTE;
9
În 2017, am prioritizat alături de directorii
executivi 49 de subiecte,
Am purtat un dialog cu părțile interesate,
prin intermediul unui sondaj de 26 întrebări rezultat din subiectele validate de executivi. Aceste 26 de
întrebări au fost notate pe o scară de 4 niveluri, de la „neimportant” până la „foarte important”, de
către 11.113 de respondenți apartenenți ai următoarelor 9 grupuri: acționari, deținători de obligațiuni,
investitori și analiști; clienți; angajați; business; organizații științifice, de cercetare și de
educație;
Cele mai importante subiecte pentru stakeholderi au fost: securitatea și confidențialitatea datelor, satisfacția clienților, ocuparea forței de muncă, performanța și reziliența afacerii.
1Performanța economică
2Guvernanță și management
3Politicile de conformitate ale companiei
4Mecanismul de conformitate a angajaților și mecanismele de soluționare a reclamațiilor
5Respectarea drepturilor omului
6Reziliența în afaceri
7Securitatea și confidențialitatea datelor
8Utilizarea sigură și responsabilă a tehnologiei
9Lanțul de aprovizionare (furnizori)
10Ocuparea forței de muncă
11Angajarea echitabilă și egalitatea de șanse
12Sănătatea, siguranța și bunăstarea angajaților
13Angajarea și formarea angajaților
14Produse și servicii pentru dezvoltare sustenabilă
15Cercetare și inovare
16Concurență responsabilă
17Comunicarea responsabilă cu clienții
18Serviciul și satisfacția clienților
19Incluziunea digitală
20Susținerea educației în domeniul tehnologiei informațiilor
21Contribuția la comunitatea locală
22Angajarea părților interesate
23Energia și schimbările climatice
24Economia circulară
25Câmpuri electromagnetice (CEM)
26Alte aspecte de mediu
Subiectul sau conceptul de „Materialitate” îi relevă unei organizații activitățile, impactul și realizările pe care trebuie să le comunice și ajută la definirea și determinarea subiectelor sociale, de afaceri și de mediu care sunt cele mai importante pentru o organizație și stakeholderii acesteia. Prin „Evaluarea materialității”, se triază aspectele importante/mai puțin importante de raportat sau evidențiat. În cazul Telekom Romania Mobile Communications, acest proces este ilustrat prin tabelul de mai jos:
10
Pe parcursul procesului nostru de evaluare a materialității, am identificat granițele aspectelor materiale pe baza criteriilor de mai jos.
Relevanța aspectului material în companie;
Aspectele materiale pentru care impacturile asociate pot apărea în interiorul organizației, respectiv pe parcursul operațiunilor administrate direct de Telekom Romania Mobile Communications, operațiuni mobile.
Aspecte materiale relevante din afara companiei – aspecte materiale al căror impact se poate manifesta în afara Telekom Romania Mobile Communications (operațiuni ce nu sunt controlate direct de companie) la nivel de contractori, furnizori, distribuitori și clienți:
Contractori pentru întreținerea și dezvoltarea rețelei (A)
Contractori pentru servicii administrative (B)
Contractori pentru întreținerea sediilor (C)
Furnizori de echipamente hardware (D)
Furnizori de software (E)
Distribuitori / parteneri comerciali (F)
Clienți (companii) (G)
Clienți (persoane fizice) (H)
Organizațiile din care facem parte
Pentru Telekom Romania Mobile Communications, angajamentul față de părțile interesate nu este
un proces ce are loc o singură dată, ci are o natură continuă, care ne permite să dezvoltăm parteneriate de
durată cu diverse grupuri de stakeholderi, printre care
Organizație |
Tipul participării |
Pactul Global al Națiunilor Unite - Global Compact Network România |
Partener din 2015 |
Consiliul Român pentru Publicitate |
Membru din 2015 |
Asociația Operatorilor Mobili din România |
Partener din 2008 |
Uniunea Internațională pentru Telecomunicații |
Partener din 2015 |
Asociația GSM |
Membru cu drepturi depline |
Coaliția ITC pentru utilizarea mai sigură a dispozitivelor conectate și |
Participant din 2013, ca parte |
a serviciilor online de către copii și tineri din UE |
din Deutsche Telekom Group |
|
|
2.4Contribuția la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU (SDG)
Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG), cunoscute și ca Obiectivele Globale, sunt o chemare universală la acțiune pentru a înceta sărăcia, proteja planeta și garanta că toate persoanele se bucură de pace și prosperitate.
![]() |
Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (SDG), cunoscute și ca Obiectivele Globale, sunt o chemare universală la acțiune pentru a înceta sărăcia, proteja planeta și garanta că toate persoanele se bucură de pace și prosperitate. |
Impactul nostru direct în România prin strategia noastră de sustenabilitate contribuie la următoarele Obiective de Dezvoltare Durabilă (SDG):
![]() |
Combaterea sărăciei (#1) Anumite grupuri sunt reprezentate în mod disproporțional printre cei
săraci, și se confruntă cu constrângeri suplimentare în încercarea de a scăpa de sărăcie.
Organizațiile au de asemenea oportunitatea de a lua în mod proactiv măsuri pentru a adresa
constrângerile cu care se confruntă aceste grupuri, ca de exemplu prin modele de business
inclusive sau produse inovatoare. Încercăm permanent să creștem eficiența, competitivitatea
și accesul la piață pentru |
11
![]() |
Sănătate și bunăstare (#3) Sănătatea este un drept fundamental al omului și un indicator cheie al dezvoltării sustenabile. Toți actorii, inclusiv cei din sectorul privat ar trebui să se asocieze pentru a dezvolta soluții de medicină care să funcționeze pentru persoane, familii, comunități și națiuni. Sprijinim politici și strategii de e-health care încurajează dezvoltarea educației în sănătate. |
![]() |
Energie accesibilă și curată (#7) Afacerile întreprinse de o organizație pot accelera tranziția către un sistem de energie accesibilă, sigură și sustenabilă prin investirea în resurse de energie regenerabilă, prioritizând practici de eficiență energetică, și adoptând tehnologii și infrastructură de energie curată. Prin oferirea de soluții TIC precum rețele inteligente, clădiri inteligente și logistică inteligentă, ce pot avea un rol major într-un viitor al energiei eficiente, emisiile globale de gaze cu efect de seră sunt reduse. |
![]() |
Locuri de muncă decente și creștere economică (#8) Angajamentul Telekom Mobile de a sprijini dezvoltarea profesională a angajaților săi, de a acorda o remunerare egală tuturor angajaților fără a discrimina rasa, sexul sau religia și de a susține dezvoltarea de noi IMM-uri România. Cei mai mulți dintre furnizorii Telekom Romania sunt locali, respectiv din România. |
![]() |
Industrie, Inovație și Infrastructură(#9) Investiția în infrastructură și inovație sunt factori determinanți în creșterea și dezvoltarea economică. TIC are un rol critic în oferirea accesului convenabil și sporit la informații, prin permiterea cercetărilor asupra unor tehnologii și soluții noi și sustenabile. |
Întrucât suntem reprezentativi sectorului TIC, avem impact și influență indirectă în contribuirea la toate celelalte Obiecte de Dezvoltare Durabilă (SDG).
Combaterea foamei (#2)
Educația de calitate (#4)
Egalitatea între genuri (#5)
Apă curată și igienă (#6)
Locuri de muncă decente și creștere economică (#8)
Reducerea inegalităților (#10)
Consumul și producția responsabilă (#12)
Acțiuni în aspecte legate de climă (#13)
Mediul subacvatic (#14)
Mediul terestru (#15)
Pace și justiție, instituții puternice (#16)
Parteneriate pentru atingerea obiectivelor (#17)
12
3Angajații noștri
Susținerea angajaților, creativitatea, devotamentul, viziunile și dorința de transformare a
angajaților reprezintă fundamentul performanței Telekom Mobile pe piața telecomunicațiilor. Sprijinim
tinerii talentați, cât și noii angajați încă din prima zi de lucru organizând programe de inițiere pentru
3.1Cine sunt angajații noștri?
La sfârșitul anului 2020, numărul total al angajaților din compania noastră a fost de 999, marea majoritate a acestora (98%) lucrând cu normă întreagă. 36% angajații
noștri sunt bărbați, procentajul de angajați reprezentat de către femei fiind 64%. Marea majoritate a
salariaților de la noi din companie (73%) are vârsta cuprinsă între
Compania noastră respinge orice formă de discriminare la locul de muncă și se declară în favoarea promovării egalității de șanse, precum și a diversității tuturor angajaților în ceea ce privește genul, vârsta, cultura, religia, abilitățile și orientarea sexuală. Această mentalitate se desprinde din și este conformă cu cele stipulate în Codul Nostru de Drepturi ale Omului și Principii Sociale. Codul Nostru de Drepturi ale Omului și Principii Sociale a fost adoptat în 2018, prin care compania își asumă responsabilitatea de a respecta drepturile omului recunoscute la nivel internațional.
Informații despre respectarea drepturilor omului sunt incluse în materialele de conformitate.
În companie s- a implementat un program de
13
3.2 |
Indicatori cu privire la angajați |
|
|
|
|
|
|
|
|
2019 |
2020 |
Angajați cu contract pe perioadă nedeterminată |
1.094 |
977 |
|
|
|
|
|
Angajați cu contract pe o perioadă determinată |
33 |
22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2019 |
2020 |
|
|
|
|
% de angajați cu vârsta sub 30 de ani |
28% |
21% |
|
% de angajați cu vârsta între 30 și 50 de ani |
68% |
73% |
|
|
|
|
|
% de angajați cu vârsta peste 50 de ani |
4% |
6% |
|
|
|
|
|
% de angajați femei |
63% |
64% |
|
% de angajaţi bărbați |
37% |
36% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2019 |
2020 |
|
|
|
|
Angajaţi noi cu vârsta sub 30 ani |
42 |
20 |
|
|
|
|
|
Angajaţi noi cu vârsta între 30 și 50 de ani |
19 |
21 |
|
|
|
|
|
Angajați cu vârsta peste 50 de ani |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
Angajaţi noi femei |
33 |
20 |
|
Angajaţi noi bărbaţi |
31 |
24 |
|
|
|
|
|
Compensații nediscriminatorii
Telekom Mobile nu practică nicio distincție sau diferențiere pe bază de sex în ceea ce privește remunerarea. Raportul remunerării între bărbați și femei este de 1 la 1. Salariile angajaților sunt determinate de nivelul acestora de studii, de anii de experiență precum și de poziția pe care o ocupă. Salariul de bază lunar brut este acordat conform politicilor salariale ale companiei, în funcție de categoria de salarizare a angajatului.
3.3Cum ne sprijinim angajații
SUPORT ÎNCĂ DIN PRIMA ZI. Programul nostru de inducție pentru noii angajați include o rubrică de familiarizare separată privind Problemele de Conformitate, Codul de etică, Dezvoltare durabilă, precum și politicile interne ale Grupului.
CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCĂ. Respectăm pe deplin reglementările legislației românești privind munca, libertatea de asociere și contractele colective de muncă. Angajații noștri sunt membri ai organizatiilor sindicale, cu sindicat reprezentativ la nivelul societății. Contractul colectiv de muncă în vigoare, aplicabil la nivelul Telekom Romania Mobile Communications (semnat în 2020, pentru perioada 02/2020 – 03/2022) reglementează aspectele legate de sănătate și siguranță în muncă, drepturi și obligații, timpul de lucru, concedii, beneficii, sporul pentru orele suplimentare efectuate, repausul săptămânal, protecția socială, disciplina muncii și drepturile sindicale.
EGALITATEA DE GEN: Compania nu practică nicio distincție sau diferențiere pe bază de sex în ceea ce privește remunerarea, raportul remunerării între bărbați și femei fiind de 1 la 1.
COMUNICAREA INTERNĂ. Referitor la comunicarea internă, principalele campanii de conștientizare și implicare a angajaților sunt descrise mai jos pe scurt.
14
Asemănător multor companii din România și din lume, Telekom Mobile
Astfel, ca răspuns la noul context, compania a acționat rapid pentru a sublinia ideea de
unitate națională, pentru a sprijini românii și
Altă campanie importantă derulată în companie, HEALTHY ME, a
reprezentat o comunitate virtuală a celor care doresc
În Telekom Romania, 85% dintre angajați au completat Sondajul Pulse de Satisfacție al Angajaților în anul 2020. Această rată mare de participare ne demonstrează interesul puternic al angajaților de a își exprima opinia și de a se implica în chestiuni importante care le afectează mediul de lucru. Angajații Telekom Mobile se identifică în proporție de 70% cu angajamentul social și ecologic al companiei (date din 2019).
Date semnificative privind comunicarea internă din anul 2020
•49 de numere de newlettere săptămânale au fost trimise către aproximativ 1.000 de angajați.
•261 de anunțuri interne au fost comunicate angajaților.
•Au fost dezvoltate peste 100 de campanii interne și alte activități de sprijin pentru angajați.
3.4Formare profesională și beneficii
Oferim programe de formare profesională și o serie de beneficii angajaților noștri,
În cursul anului 2020 angajații Telekom Mobile au participat la diverse
DEZVOLTARE PERSONALĂ ȘI PROFESIONALĂ.
Cel
15
Mai mult, în cursul anului 2020, la nivel de grup a avut loc un program complex de dezvoltare numit #LevelUpNextGen și conceput pentru angajați talentați cu potențial în zona de leadership, în care, timp de 5 luni (august - decembrie), un angajat Telekom Romania Mobile Communications a participat la programul de dezvoltare a managementului împreună cu talentele din alte țări ale Grupului.
Mai mult, în octombrie 2020 a fost organizat online un eveniment de 2 zile în toată Europa pentru angajații tineri talentați (sub 25 de ani, primul loc de muncă, potențial ridicat), numit #NextGen. Telekom Romania Mobile Communication a ocupat 3 locuri în acest program.
OPORTUNITĂȚI PENTRU TINERELE TALENTE.
În 2020 am avut 12 de studenți interni din facultățile tehnice în cadrul companiei, și am oferit burse și stagii de practică pentru elevi din licee vocaționale cu profil economic și telecomunicații.
EVALUARE PROFESIONALĂ.
Toți angajații eligibili Telekom Mobile au fost evaluați din punct de vedere al
performanței. În companie, Sistemul de Managementul performanței continuă să faciliteze colaborarea folosind
un proces de feedback 360° și un set de obiective comune pentru toți angajații. Mai mult, din 2019,
principiul cascadării obiectivelor companiei a fost consolidat cu dezvoltarea unui sistem care permite
angajaților
Compania oferă un pachet complet și competitiv de beneficii care vine în întampinarea
nevoilor angajaților și ale familiilor acestora: pachetul de servicii medicale, modelul individual flexibil
de drepturi și beneficii, precum și oferte speciale prin parteneri. În modelul individual flexibil de
beneficii, angajații au dreptul a opta anual pentru o serie de beneficii din cele puse la dispoziție,
PACHETUL DE SERVCII MEDICALE
Compania asigură angajaților pachete de servicii medicale prin parteneri de renume în domeniul sănătății din România.
ASIGURARE
Angajații au dreptul de a opta în modelul individual flexibil de beneficii pentru o asigurare de tipul Pilonul 3 de pensii.
FAMILIE.
Familiile angajaților noștri sunt foarte importante pentru noi. Prin urmare, oferta noastră de beneficii cuprinde: cadou în bani de Paște pentru angajați, cadou în bani pentru copii de 1 Iunie, cadou în bani pentru femei de 8 Martie (prevazute ca opțiuni în modelul individual flexibil de beneficii). De asemenea, suplimentar fata de prevederile legale, compania oferă o serie de beneficii pentru naștere, căsătorie, cadou în bani de Crăciun pentru copii și altele, beneficii prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă în vigoare, valabil la nivel de companie.
TIMP LIBER.
Bonus de vacanță, primă de Crăciun, primă de Paște, decontarea cheltuielilor de vacanță sau tratament (prevăzute ca opțiuni în modelul individual flexibil de beneficii).
ALTE BENEFICII.
Tichete de masă, decontarea cheltuielilor pentru transport (prevăzute ca opțiuni în modelul individual flexibil de beneficii).
WELLBEING
Compania oferă angajaților, prin parteneri, numeroase oferte speciale pentru produse și
servicii de wellbeing, vacanțe, servicii
Beneficiile sunt aceleași pentru toate categoriile, diferențele sunt următoarele:
16
Pentru cei cu contract
Pentru cei cu contract pe perioadă
determinată, beneficiile
Toți angajații Telekom Mobile au participat în anul 2020 la cursuri referitoare la sănătatea
și siguranța în muncă, totalizând un număr de 5.536 de ore de curs, în medie 5,21 ore/angajat. În 2020,
supravegherea sănătății și inspecțiile de siguranță ale angajaților au rămas la niveluri ridicate, ca și în
anii precedenți și având în vedere restricțiile legale din cauza situației pandemice. În 2020, nu au existat
accidente de muncă fatale, din cauza naturii muncii. Pe parcursul anului 2020, un angajat al Telekom Romania
Communications Mobile a fost implicat
17
4Angajament social, incluziune digitală și siguranță
Telekom Mobile sprijină inițiative sociale pentru categorii defavorizate, educațiae, digitalizare, dezvoltare tehnologică, protecția mediului și o viață sănătoasă, pentru a contribui la dezvoltarea sustenabilă a societății românești.
4.1Angajamentul în societate
Teimplici.ro
Teimplici.ro a fost lansat în 2014 și se concentrează pe identificarea nevoilor în comunități unde noi concepte de tehnologie a informației aduc beneficii în domeniul educației, sănătății, mediului, inovației, dezvoltării, și protecției sociale. Strategia programului este să se identifice parteneri care promovează aplicații benefice de IT&C în comunitățile românești. În 2020, a continuat implementarea 3 proiecte selectate in anul anterior, care au beneficiat de fonduri totale în valoare de 60.000 de euro din partea Telekom Mobile, proiecte destinate reducerii abandonul scolar in zone identificate impreuna cu partenerii strategici: Asociația Edulier (Buftea, județul Ilfov), Asociația Ateliere fără Frontiere (orașe județul Hunedoara) și Junior Achievement Romania (școli gimnaziale din localități urbane mici din județele Bacău, Bihor, Botoșani, Dâmbovița, Dolj, Galați, Iași, Ilfov, Neamț, Olt, Prahova și Suceava). Din 2014 și până în prezent, 33 de proiecte au primit finanțare din partea Telekom Mobile prin concursul de proiecte Teimplici.ro, valoarea fondurilor oferite pentru implementarea acestora fiind de aproximativ 250.000 de euro.
Bursele Telekom
Telekom Mobile susține și încurajează performanța tinerilor în educație prin intermediul
programului de responsabilitate socială „Bursele Telekom”. De la lansarea în anul 2010 și până în prezent,
peste 2.500 de studenți cu performanțe notabile
Compania a oferit burse de studiu celor 10 câștigători ai celei
Juriul „Bursele Telekom”, ediția
Patinoarul Telekom Arena. Un alt proiect cu impact major în societatea românească este Telekom Arena, administrată de Fundația Ion Țiriac. Compania susține singurului patinoar din București, cu scopul de a promova sportul în rândul copiilor și tinerilor, și pentru a oferi sprijin echipelor sportive locale.
18
4.2Incluziune digitală
Pentru a susține incluziunea digitală în România, Telekom Mobile furnizează servicii și produse care să satisfacă nevoile de comunicații ale tuturor categoriilor de clienți și sprijină activ accesul în mod egal la noile tehnologii, promovând tranziția țării către noua eră digitală.
Conectivitate în perioada pandemiei
Dreptul la educație este garantat de Constituție, iar acest domeniu al vieții este o prioritate pentru Telekom Mobile. În misiunea noastră de a ține România conectată am oferit oferit conectivitate gratuită nelimitată pentru 500 de elevi din medii defavorizate.
Mai mult, compania, împreună cu partenerul său, SuperTeach, a conectat educația la tehnologie prin dezvoltarea unei comunități puternice, în care profesorii au acces la cele mai valoroase resurse educaționale ale momentului: seminarii web și ateliere, cursuri online, conferințe și traininguri pe diverse teme interes, dedicat dezvoltării lor profesionale. Atât misiunea Telekom Mobile, cât și SuperTeach sunt de a mobiliza comunitățile de profesori cu mentalitate deschisă și de a le pregăti din punct de vedere digital pentru un sistem educațional adaptat contextului pandemic declanșat în 2020.
Compania a oferit Fundației Telekom Romania, în demersul de susținere a conectivății în perioada Covid- 19, telefoane mobile care au fost folosite în parteneriat cu Crucea Roșie în derularea activitităților de susținere a unor categorii sociale vulnerabile în perioada izolării și ulterior.
Un maraton de idei pentru angajații Telekom
Primul Hackathon în companie a avut loc în octombrie 2020. Hackathonul
Parcul online, experimentul social care îi face pe părinți să tremure
Izolarea cauzată de pandemia de coronavirus a condus la adoptarea accelerată a serviciilor online și la un consum ridicat de conținut digital, inclusiv în rândul copiilor, ei petrecând mai mult timp online decât oricând - învățând, jucând și făcându-și prieteni. Acest lucru se datorează, de asemenea, schimbării mentalității părinților lor în legătură cu utilizarea tehnologiei și a internetului. Permisiunea părinților de a accesa internetul nu înseamnă controlul activității pe care copiii lor o desfășoară online. 47% dintre părinți consideră că Internetul este utilizat în scopuri educaționale de către copii, în timp ce doar 27% dintre copii spun că folosesc internetul pentru școală online și teme. În realitate, Internetul a devenit noul loc de joacă, 29% dintre copii îl folosesc pentru a se relaxa sau a se distra, comparativ cu șase la sută dintre părinții care gândesc la fel.
Dar Internetul este plin de pericole - de la hărțuirea cibernetică, la prădătorii online, la conținut neadecvat și multe altele. Din păcate, părinții sunt mult mai puțin conștienți de aceste pericole online, în comparație cu conștientizarea pericolelor „în lumea reală”. Spre deosebire de lumea reală, pericolele online sunt adesea ascunse și invizibile.
Telekom Mobile a adus pericole online lumii reale prin crearea „The Online Park” pentru a sensibiliza părinții cu privire la riscurile la care sunt expuși copiii lor. Acesta a fost un experiment social unic creat special pentru a evidenția amenințarea îngrozitoare a pericolelor online pentru părinți.
Fiecare „atracție” din Parcul Online a reprezentat o adevărată amenințare online:
Standul Baloane de chat - prezintă părinților acronime pe care copiii le folosesc în chaturile online
19
Shaming Mirror room - demonstrează efectele dureroase ale hărțuirii cibernetice folosind comentarii preluate din conversațiile online reale dintre copii
Secret Photo Friends - arată pericolele prădătorilor online care se ascund în sălile de chat, pe rețelele de socializare și în jocuri
Jocul XXX Toys - transmite mesajul despre
expunerea la conținut neadecvat care afectează copiii. Am recreat amenințările online,
Kaspersky Safe Kids Premium în ofertele sale.
Lupta împotriva
Telekom Mobile și Asociația Telefonul Copilului au continuat campania de luptă împotriva
Susținerea procesului educational din România
Telekom Mobile
Digitalizarea aduce copiii mai aproape de famiile lor cu aplicația Storytime
Telekom Mobile oferă din 2019 aplicația interactivă Storytime pentru părinții care sunt
departe de copiii lor, dar care înțeleg că beneficiile citirii poveștilor pot duce la evoluția emoțională,
academică și creativă a copiilor. Storytime este o aplicație interactivă prin care orice părinte poate
deveni de la distanță povestitorul preferat al copilului. Aplicația Storytime vine în principal ca o soluție
concepută pentru a comunica, interacționa și îmbunătăți relația dintre părinții care lucrează în afara țării
și copiii lor de acasă din România. În același timp, Storytime este, de asemenea, o soluție pentru toți cei
forțați de distanță, de muncă sau ore suplimentare să fie departe de copiii lor sau de nepoți. Păstrând
contactul vizual între părinte și copil pe parcursul poveștii, Storytime readuce atmosfera familială și
emoția acestor momente importante în relația dintre cei doi indivizi. Un apel video din aplicație permite
părintelui să citească copilului povești reinterpretate și ilustrate, iar filtrele și modulatorii vocali
transformă
disponibilă gratuit în App Store și Google Play în țări precum Italia, Spania, Franța, Germania, Regatul Unit și România.
20
4.3Siguranță
Telekom Mobile participă la transformarea digitală a societății, oferind soluții inteligente
celor pentru care o conexiune eficientă și schimbul eficace de date reprezintă o prioritate. Fără un nivel
adecvat de securitate, nu se poate asigura o experiență optimă de conectivitate clienților. Majoritatea
oamenilor de astăzi par să aibă un grad de încredere sporită în securitatea produselor și serviciilor
digitale pe care le utilizează, fapt care poate să fie determinat de mai mulți factori precum lipsa
cunoștințelor referitoare la riscurile din sfera digitală pe de o parte, iar pe de alta, încrederea excesivă
acordată furnizorilor de astfel de servicii care sunt considerați ca fiind profesioniști in abordările lor
Compania face tot posibilul pentru a oferi un nivel sporit de securitate cibernetică, făcând în acest sens investiții constante în securitatea produselor și serviciilor sale. Prin implementarea unui proces complex de monitorizare, ne asigurăm că toate informațiile și datele personale ale clienților sunt constant protejate împotriva utilizării incorecte și sunt utilizate sau prelucrate doar în scopurile pentru care acestea au fost colectate. În plus, pentru, a spori și mai mult gradul de securitate, informațiile sunt codificate, iar companiile nu stochează conținutul comunicărilor clienților în sistemele lor.
Număr de angajați instruiți |
2019 |
2020 |
Instruire privind |
|
|
confidențialitatea |
705 |
N/A |
datelor |
|
|
Instruire în securitatea |
415 |
869 |
Informațiilor |
|
|
ABORDAREA MANAGEMENTULUI PENTRU A ASIGURA UN NIVEL OPTIM DE SECURITATE:
Politica privind securitatea și Protecția Datelor (definește standardele care să asigure un nivel adecvat de securitate necesar protejării informațiilor și a tuturor datelor, inclusiv cele cu caracter personal).
Codul de conduită privind confidențialitatea.
Politica obligatorie pentru confidențialitatea datelor personale în cadrul grupului DT.
Politici separate/principalele standarde de siguranță, care acoperă domenii precum:
Securitatea Sistemelor IT;
Informare corporativă și securitatea datelor cu caracter personal;
Securitatea sferei de resurse umane;
Prelucrarea datelor cu caracter personal ale clienților / angajaților;
Politica de evaluare a confidențialității și securității
Pe
În 2020, la Telekom Romania Mobile Communications a fost înregistrat un număr de 806 cereri privind exercitarea drepturilor în temeiul Regulamentului General privind Protecția Datelor (UE) nr. 2016/679.
ASIGURAREA SECURITĂȚII FIZICE ÎN CADRUL TELEKOM MOBILE
∙Aproximativ 560 de cereri de acces gestionate de Dispeceratul de securitate;
∙Efectuarea a 44 de noi evaluări ale riscului de securitate fizică;
∙Efectuarea a 5 de vizite de siguranță în diferite locații ale companiei.
21
Siguranța copiilor în mediul virtual
Telekom Romania Mobile Communications se asigură că prin serviciile sale oferă un conținut adecvat tuturor categoriilor de vârst