Contul tău MyAccount

MyAccount

?

Intră în cont

Nu ai cont MyAccount? Nu e panică,   creează-l acum »

Aplicația MyAccount

Ai toate serviciile într-un singur loc!

Apeluri la calitate HD prin VoLTE și VoWiFi

Află cum poți activa și cum te ajută

Ce sunt VoLTE și VoWiFi
și ce beneficii aduc

VoLTE (Voice over LTE) și VoWiFi (Voice over WiFi) sunt tehnologii care permit efectuarea de apeluri de voce prin rețelele de date 4G LTE și respectiv WiFi, furnizând o calitate audio superioară și o experiență de apel mai stabilă.

Nu pierzi niciun apel, chiar dacă ești conectat doar la o reţea WiFi.

VoWiFi va fi disponibil începând cu data de 10 iunie 2024.

Apel la calitate HD

Te vei bucura de apeluri cu sunet mai clar, la o calitate mai înaltă și cu zgomot de fundal mai redus.

Acces la internet

Conexiunea la internet nu se va întrerupe. Poți accesa site-uri și poți trimite și primi fișiere chiar și pe durata apelului.

Acoperire extinsă

VoWiFi îți permite să efectuezi și să primești apeluri în zone în care semnalul mobil este slab sau inexistent, dar există o conexiune WiFi disponibilă cu acces la internet.

Conexiune mai rapidă

Apelul se realizează mai rapid, dacă atât telefonul de pe care se realizează apelul, cât și cel pe care se primește au VoLTE activ.

Condițiile de eligibilitate
pentru activarea VoLTE / VoWiFi

Să ai un telefon compatibil cu tehnologia VoLTE și să ai ultima versiune software instalată
Să te afli în aria de
acoperire 4G
Să ai o cartelă SIM
compatibilă 4G

Ca să poți utiliza VoWiFi, trebuie să îndeplinești cerințele de eligibilitate pentru VoLTE și să fii conectat la o rețea WiFi cu acces la internet.

Android
iOS

Cum activezi VoLTE pe un
telefon Android

Pe telefoanele cu sistem de operare Android, VoLTE va fi activat automat dacă vor fi îndemplinite toate condițiile de eligibilitate menționate:

Ai ultima versiune software instalată
Ai o cartelă SIM compatibilă 4G
Ești în aria de acoperire 4G

Verifică dacă telefonul tău
este compatibil VoLTE

Începe să scrii modelul telefonului și alege din listă

Bine de știut

Ce se întâmplă dacă în timpul apelului părăsesc zona de acoperire 4G?

Apelul va continua, nu se va întrerupe, mutarea în altă arie de acoperire fiind automat sesizată de rețeaua de telefonie mobilă.

Pot utiliza VoLTE în convorbire cu un utilizator al altei rețele de comunicații mobile?

Da, dacă și acel utilizator beneficiază de avantajele unei convorbiri VoLTE.

Dacă eu utilizez VoLTE și interlocutorul meu nu utilizează VoLTE , cum se va desfășura convorbirea?

Convorbirea se va desfășura prin rețeaua mobilă clasică, nu prin VoLTE.

Cum aflu dacă telefonul meu este compatibil VoLTE?

Lista terminalelor compatibile VoLTE este disponibilă aici și este actualizată periodic. În plus, nu uita să-ți actualizezi software-ul telefonului de câte ori apar noi versiuni.

Cum se tarifează apelurile efectuate prin VoLTE?

Apelurile de voce prin VoLTE sunt tarifate ca orice alt apel de voce, conform planului tarifar.

Dacă sunt client nou, la cât timp de la semnarea contractului voi avea instalat VoLTE?

Imediat. Dacă îndeplinești cumulativ toate condițiile, telefonul tău va avea activat VoLTE. Poți afla dacă ai VoLTE fie verificând în meniul USSD prin apel la *100#, fie în contul tău MyAccount, fie în Corporate Portal dacă ești persoană juridică.

Ce trebuie să fac pentru a activa VoLTE?

Dacă ai telefon Android, nu este necesară nicio acțiune specifică din partea ta pentru a beneficia de avantajele VoLTE, este suficient să îndeplinești condițiile și să te asiguri că ai instalată ultima versiune de software. Instalarea VoLTE se face automat.

Dacă ai telefon iOS, te rugăm să urmezi pașii din tutorialul de mai sus.

Care sunt condițiile de utilizare a serviciului VoLTE?

Pentru ca Abonatul să poată beneficia de VoLTE este necesar să fie îndeplinite următoarele condiții cumulative:

  • Abonatul să se afle în aria de acoperire 4G;
  • Abonatul să utilizeze un telefon compatibil, cu software compatibil VoLTE Telekom (achiziționat de la Telekom);
  • Abonatul să aibă un abonament care oferă acces la tehnologia 4G*;
  • Abonatul să aibă o cartelă SIM compatibilă 4G. VoLTE este activat automat la încheierea Contractului. Abonatul are posibilitatea de a dezactiva/reactiva VoLTE prin serviciul Relații Clienți, cererea urmând să fie procesată în cel mult 10 zile.

*Toate abonamentele de voce mobilă sunt acum compatibile 4G.

*Abonamentele de date mobile (MBB, Nelimitat WiFi) nu sunt compatibile cu VoLTE.

VoLTE este disponibil începând cu data de 11 august 2022.

Cum verific dacă am VoWiFi activat?

La activarea VoLTE, se activează automat și VoWiFi la nivelul serviciilor oferite clientului. Serviciul mai trebuie activat și pe terminalul mobil.

Pentru terminalele cu Android se poate verifica statusul sau se poate activa / dezactiva din meniul: Telefon>Setari Apeluri>Apelare WiFi.

Pentru terminalele iPhone se activează din meniul Setari >Telefon>Apel WiFi.

Se poate configura ordinea în care terminalul mobil folosește serviciile VoLTE și VoWiFi la inițierea unui apel?

Apelul va fi inițiat prin VoLTE, iar dacă calitatea semnalului 4G este slabă, telefonul comută pe VoWiFi. Clienții cu terminale Android pot modifica prioritatea apelurilor din meniul telefonului accesând: Telefon > Setări > Apelare Wi-Fi > Rețea Wi-Fi Preferată.

Ce se întâmplă cu apelul, în cazul unui apel VoWiFi, dacă ies din aria de acoperire a rețelei WiFi?

Dacă ieși din aria de acoperire a rețelei wireless și te afli în aria de acoperire 4G, apelul tău nu se va întrerupe. Dacă, în schimb, te afli într-o zonă de acoperire 2G/3G, atunci apelul va fi întrerupt. Va trebui să reapelezi persoana dorită fie cu ajutorul rețelei mobile, fie selectând o altă rețea WiFi disponibilă.

Pot folosi serviciul VoWiFi în roaming?

Serviciul VoWiFi poate fi folosit doar pe teritoriul României.

 
 
Folosești un browser pentru care nu mai oferim suport. Pentru a vizualiza corect conținutul site-ului telekom.ro, te rugăm să folosești ultimele versiuni a broweserelor Chrome, Firefox, Safari, Opera sau Edge.
Portează-te la Telekom în 3 pași simpli

Introdu câteva detalii ale numărului pe care vrei să-l portezi